Novinový stánek pro iPad
O tom, že si Apple otevře nějaké distribuční médium pro noviny a časopisy, které bude odpovídat populárním iTunes a iBooks, se již delší dobu mluví. Digitální trafika by mohla spatřit světlo světa již za dva měsíce, Apple mezitím v zákulisí tlačí na vydavatele novin a časopisů. Ti jsou zatím rozpolceni – na jedné straně jim Apple nabízí vítané zisky téměř zadarmo, na druhé straně se obávají toho, že dobrovolně dají Applu do ruky stejný klacek, který tato firma použila na hudební průmysl.
Vydavatelstvím se především nelíbí to, že Apple odmítá vydat osobní informace o předplatitelích, které jsou velice důležité pro reklamu. Digitální gigant zatím nabízí pouze ústupek v podobě informací, které budou předplatitelé ochotni poskytnout dobrovolně nebo třeba ta úplatu nedělních novin zdarma. Vydavatelstvím se nelíbí ani třicet procent, které by si z každého předplatného Apple ponechal.
Vydavatelé tištěných periodik jsou proto opatrnější nežli byla v minulosti nahrávací studia nebo nedávno vydavatelé knih. Klasické noviny a časopisy ale mají pod čárou ponoru pořádnou díru, takže příští roky ukáží, jestli se jedná o oprávněné obavy nebo o sebevražednou nerozhodnost.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz