Svěrák vysoudil na Bauhausu odškodné
Soud tak potvrdil tak dřívější verdikt brněnského krajského soudu. Proti němu se odvolala firma Bauhaus, kterou Svěrák zažaloval. Firma se musí herci také omluvit.
Společnost Bauhaus prodávající výrobky pro kutily, stavebniny či zahradní techniku využila podle herce část textu jeho písně k podpoře prodeje míchačky na stavební hmoty. Slova "upeč...třeba zeď" použila na nejméně 211 velkoplošných reklamních plochách.
Právní zástupce společnosti Bauhaus v odvolání tvrdil, že slogan použitý v reklamě nesplňuje znaky autorského díla a nemá se Svěrákovou písní souvislost. Slogan prý vyjadřuje myšlenku, že použití propagovaného stroje je tak jednoduché, že ho zvládne i hospodyňka.
Vrchní soud se však k tomuto vysvětlení nepřiklonil. "Obecná známost textu písně je natolik zavádějící, že znázornění těch tří slovíček, evokuje doplnění zbylého textu. Reklama se dělala proto, aby lidi zaujala a zaujme právě tím, když se použije něco známého," uvedl předseda senátu soudu Vojtěch Brhel.
Žalovaná firma se musí Svěrákovi také omluvit v celostátním deníku. "Máme za to, že i morální satisfakce je na místě. Zejména z toho pohledu, že žalobce je velmi známou osobou. A dále proto, že na straně žalovaného šlo o poměrně masové užití," uvedl předseda senátu soudu.
Spor Svěráka a firmy Bauhaus soudy řeší od konce roku 2005. Právní zástupce Svěráka novinářům řekl, že herec vysouzené peníze poskytne na "dobrou věc", zřejmě na konto paraplegiků.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz