Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  24.08.2010 12:03:16

Čechům nevadí platit za televizi

Zájem o placené kanály meziročně vzrostl až o dvacet osm procent.

Mít doma placenou televizi prostřednictvím satelitu nebo kabelu je pro stále větší počet Čechů samozřejmostí. Počet diváků placené televize v posledních třech letech meziročně stoupá v rozmezí 20–28 procent (zohledňuje diváky kabelové i satelitní televize). Vyplývá to z údajů České asociace elektronických komunikací (ČAEK) sdružující přední tuzemské kabelové a satelitní operátory. Podle mediálních odborníků je na českém trhu navíc stále prostor pro nové tematické kanály. Úspěšné budou především ty, které se zaměří na unikátní, zatím nenabízené žánry: "Zvažujeme nové formáty, které zacílí na v současnosti neobsazené segmenty trhu. Budoucnost mají pořady s unikátní tematikou, které se nesnaží za každou cenu zaujmout nejširší veřejnost. Jasně vyhraněné kanály jsou pak i mnohem zajímavější pro inzerenty a product placement," dodává Erika Luzsicza, ředitelka společnosti IKO TV, která v Česku a na Slovensku provozuje placené televizní kanály Film+, DoQ a Fishing&Hunting. Poptávka po placené TV ale nebyla vždy samozřejmostí. Začala se rozvíjet během devadesátých let s rozvojem kabelových operátorů a na nové intenzitě nabrala s digitalizací televizního vysílání. Ta donutila statisíce domácností, aby se začaly zajímat o kabelovou TV nebo satelit. "Velká část z nich najednou zjistila, že si mohou vybírat podle žánrů a okamžité nálady, na což diváci nebyli u neplacené televize zvyklí. Nejpopulárnější jsou filmové balíčky, sportovní pořady a vyhraněné kanály – třeba extrémní sport, příroda a erotika," podotýká František Malina, tiskový mluvčí největšího tuzemského kabelového operátora UPC.

Zatímco třeba Maďaři nebo Rumuni považují řadu let za samozřejmé, že si denně mohou vybrat z desítek kanálů, Češi si ještě donedávna vystačili se čtyřmi televizními programy. "Pokud si maďarský divák nemůže vybírat z alespoň padesáti kanálů, je nespokojený. Valná většina Čechů si ale až donedávna vystačila pouze se čtyřmi celoplošnými kanály," komentuje Erika Luzsicza . Rozdíly v preferencích diváků nesouvisí s jinou mentalitou, ale hlavně s historicky rozdílným rozšířením kabelové a satelitní TV v dané zemi. "Penetrace kabelové a satelitní TV je například v Maďarsku několikanásobně vyšší," upozorňuje Luzsicza. V České republice postupně klesá počet domácností spokojených jen s volně šiřitelnými programy i přesto, že digitalizace celoplošného vysílání přinesla několik nových TV kanálů. Popularitě placené TV navíc pomáhá rozmach kvalitní audiovizuální techniky v domácnostech: „Lidé chtějí na svých velkoplošných obrazovkách sledovat více než jen průměrnou zábavu, proto jsou ochotni investovat do lepší a technicky kvalitnější programové nabídky. Očekáváme proto dynamičtější růst zájmu o programy ve vysokém rozlišení a 3D. V současnosti naše společnost finalizuje plán nasazení programového obsahu v technologii 3D do vysílání, a to u dvou kanálů z našeho portfolia,“ vysvětluje Erika Luzsicza.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688