Hvězdy Bollywoodu přišly na chuť reklamě
Spojování výrobku s tváří celebrity je v Indii čím dál tím častější, ale zároveň vyvolává obavy, aby se souboj o to, kdo koho pro svou reklamu uloví, nevymkl kontrole. Na prudce expandujícím trhu nic neprodává výrobek lépe než známá tvář a bollywoodské hvězdy mohou propagovat deset až patnáct produktů ročně. To jim vynáší milion dolarů navíc za každou uzavřenou smlouvu, což může značně převýšit jejich zisky z filmů či televizních pořadů. Příkladem může být třeba hvězda první kategorie Bollywoodu, herec Amitabh Baččan, který je králem reklamních kampaní. Propagoval už cokoli od značkových obleků, přes nejprodávanější indickou značku automobilů, cement, zmrzlinu, čokoládu až po pomádu na vlasy. Další z indických známých herců Šáh Rukh Khán propaguje hodinky Tag Heuer, Pepsi, krém na zesvětlení kůže a rovněž pomádu na vlasy. Využití „tváří značky“ se v Indii považuje za dobrý způsob, jak si zajistit rychlé zviditelnění na velkém a roztříštěném trhu.
Ovšem problémem jednoho z největších trhů na světě je, že velká jména podepisují reklamní dohody v tak zběsilém tempu a tak namátkovým způsobem, že vůbec nemyslí na svou pověst ani na reputaci dotyčných značek, kterým takový přístup v konečném důsledku spíš škodí. „Každý jednoduše chce jenom vydělat peníze. Je to čistá hrabivost. Většina indických reklamních tváří to bere jen jako byznys, krátkodobou záležitost,“ říká Anirban Blah z marketingové firmy Kwan Entertainment and marketing solutions.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz