Škoda Auto zvýšila v 1H celosvětové prodeje o 15%, hlavně díky čínskému trhu
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská automobilka od ledna do června letošního roku vyexpedovala na světové trhy 378 747 vozů, což je o 15 procent meziročně více. Značka profituje hlavně z poptávka v Číně, uvedla Škoda Auto v pátek.
Firma dosáhla v prvním pololetí letošního roku s téměř 379 tisíci vozidly prodanými na všech trzích nového prodejního rekordu. Proti srovnatelnému období loňského roku je to nárůst o 15 procent.
V samotném červnu letošního roku zvolilo vůz značky Škoda 71 320 zákazníků, což představuje 8,3procentní růst.
"Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.
Na čínském trhu vzrostla letos v červnu poptávka meziročně o více než 50 procent, což odpovídá 15 158 prodaným vozidlům. Od ledna do června 2010 bylo v Číně prodáno 84 135 vozů značky Škoda, což představuje nárůst o 83 procent.
V zámořských regionech se značce Škoda podařilo zvýšit odbyt za prvních šest měsíců téměř o polovinu na 25 tisíc vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Jen v červnu 2010 zde Škoda zvýšila prodej o 48,2 procenta. V Rusku bylo v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku prodáno dvakrát tolik vozidel. Značka s okřídleným šípem zaznamenala v západní Evropě (bez Německa) nárůst o 34,5 procenta oproti prvnímu pololetí roku 2009 na 117 283 vozidel. Zřetelně se na tomto zvýšení podílela Velká Británie (+ 61,2 procenta) a Španělsko (+ 50 procent).
I na tuzemském trhu je vývoj prodejů modelů Škoda pozitivní. "V červnu letošního roku bylo domácím zákazníkům expedováno 5743 vozidel. Za celé pololetí to představuje nárůst o 16,6 procenta oproti roku 2009. Domácí značka Škoda tak i nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v ČR," uvedl vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt. Tržní podíl značky Škoda v ČR činil podle něho v období leden až červen 34,8 procenta, což znamená oproti srovnatelnému období roku 2009 nárůst o 4,5 procenta.
Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V červnu zde bylo zaregistrováno 13 343 vozidel. Škoda Auto zůstává nadále značkou číslo 1 mezi dovozci v Německu i přes negativní vývoj na tamním trhu.
Celosvětově nejoblíbenějším modelem je Octavia. Od ledna do června roku 2010 stoupl prodej tohoto modelu o 20 procent na 158 024 aut. Obdobná je i situace v ČR, kdy prodeje modelu Octavia představují poloviční tržní podíl všech vozů prodaných za první pololetí roku 2010 v segmentu nižší střední třídy. Čísla prodeje vlajkové lodi značky Škoda, společně se superbem Combi, který automobilka nově zaváděla na mnoha světových trzích, se tak podařilo zvýšit o 150 procent na 47 830 vozů. Mimo to bylo v prvním pololetí roku 2010 expedováno k zákazníkům celosvětově 111 967 fabií, 14 900 roomsterů a 18 738 octavií Tour.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz