(Kurzy.cz)
Seifrt (GE MB): Nevidíme Internet Banku pouze jako bankovní službu, ale především jako internetovou aplikaci
Říká Ladislav Seifrt, senior manažer sekce eBusiness GE Money Bank a zástupce Internet Banky, která vyhrála Cenu veřejnosti Zlaté koruny 2010.
Je to náhoda, že ze všech finančních produktů veřejnost zvolila právě produkt elektronického bankovnictví?
Jsem přesvědčen o tom, že náhoda to není. Už jen proto, že nám veřejnost tuto poctu projevila podruhé. Úspěch v Ceně veřejnosti Zlaté koruny vnímáme především jako vyjádření spokojenosti našich klientů. Je to pro nás to nejlepší ocenění naší práce a děkujeme za něj. Zároveň to samozřejmě cítíme také jako velký závazek i nadále zlepšovat kvalitu našich služeb, abychom si přízeň našich zákazníků udrželi.
V čem je Internet Banka jiná než ostatní elektronické banky?
Zaměřujeme se na uživatelskou pohodlnost. Největší důraz klademe na to, aby se s Internet Bankou našim zákazníkům co nejlépe pracovalo a aby její ovládání bylo jednoduché a intuitivní.
Díváme se na Internet Banku nejen jako na bankovní službu, ale především jako na internetovou aplikaci. Zamyslete se nad tím, jak vypadají a jak se ovládají jiné internetové služby, které používáte - emaily, sociální sítě, nebo jak vypadá ovadání moderních mobilních telefonů a porovnejte to s tím, jak obvykle vypadá internetové bankovnictví. Většina internetových bankovnictví vznikla před deseti lety dle tehdejších standardů. Internet se od té doby vyvíjí velmi rychle, způsob práce s online aplikacemi se mění a internetová bankovnictví ve většině případů tomuto tempu změn nestačí. My se snažíme Internet Banku postupně co nejvíce přiblížit standardu těch nejmodernějších elektronických aplikací.
Máte informace o tom, co klienti na Internet Bance nejvíce oceňují?
Jednoduchost a spolehlivost.
Můžete porovnat stav elektronického bankovnictví v Čechách a v zahraničí?
Zejména elektronická bankovnictví v rámci Evropy jsou si velmi podobná. Dominantním kanálem je dnes internet, který zároveň stále má růstový potenciál. Odlišnosti se ale přeci jen najít dají. Například na některých trzích západní Evropy, kde má přímé bankovnictví dlouholetou tradici, jsou lidé stále zvyklí více využívat klasické telefonní bankovnictví, naopak na trzích v Asii a v Africe funguje daleko více služeb přes mobilní telefony. Velmi důležitým elektronickým kanálem v našem regionu je také síť dobře dostupných bankomatů.
Bude i další vývoj směřovat k větší elektronizaci bank?
Pokud se bavíme o elektronizaci komunikace s klientem, mají dnes elektronické kanály své nezastupitelné místo. Například naprostá většina peněžních převodů dnes probíhá přes elektronické kanály. Na druhou stranu klienti ale stále chodí na pobočku, kde je bankéř, se kterým si mohou popovídat a poradit se. U elektronického a zejména internetového bankovnictví stále vidím potenciál pro další rozšiřování služeb a dá se čekat, že bude v příštích několika letech pokračovat narůst v počtu uživatelů. Na druhou stranu elektronické bankovnictví nikdy zcela nenahradí pobočky, ty mají svou nezastupitelnou roli, zejména u velkých bank. Na trhu samozřejmě mohou existovat menší banky, které svou existenci spojí pouze s elektronickým bankovnictvím. Ty ale osloví jen určitý segment zákazníků.
Jaké novinky v oblasti elektronického bankovnictví můžeme v nejbližší době očekávat?
Domnívám se, že v nejbližší době můžeme očekávat další rozšíření nabídky produktů, které si budeme moci pořídit od své banky online, aniž bychom nutně museli navštívit pobočku. Během následujících let bude pak velmi zajímavé sledovat, jakým způsobem ovlivní elektronické bankovnictví nárůst počtu tzv. chytrých telefonů a počtu uživatelů, kteří přistupují na internet přes tyto telefony. Za několik málo let se dá očekávat, že uživatelů elektronického bankovnictví přes mobilní telefon bude stejně jako těch, kteří používají klasický počítač.
Jak by měla vypadat ideální internetová banka?
Měla by nabídnout takové služby, aby zákazníci, pokud nechtějí, vůbec nemuseli na pobočku. A měla by být samozřejmě jednoduchá a přehledná.
Na jaké novinky se mohou těšit klienti Internet Banky?
Několik novinek jsme právě představili. Za všechny bych zmínil možnost pořídit si kreditní kartu, začít investovat do podílových fondů nebo uzavřít cestovní pojištění k platebním kartám, pojištění proti zneužití karty, či asistenční služby Home Assistence a Lifestyle Assistence. Starší novinkou, kterou oceňují zejména naši komerční zákazníci, je služba eDisponent. Díky této službě může majitel účtu svěřit jeho správu prostřednictvím Internet Banky dalším osobám. Během několika týdnů pak plánujeme nabídnout našim klientům možnost navýšení úvěrového rámce na kreditní kartě.
Pokud mám vybrat z novinek, které teprve připravujeme, tak to bude možnost obsluhovat penzijní připojištění, životní pojištění a stavební spoření v Internet Bance. Jde o produkty, které nabízíme ve spolupráci s našimi partnery a po jejich zavedení do Internet Banky bude nabídka produktů v Internet Bance prakticky kompletní. Další příjemnou změnou by pak rozhodně mělo být prodloužení doby zpracování platebních příkazů. Zatímco dnes se v den zadání zpracují pouze příkazy zadané v Internet Bance do 18:00, nově budou ještě týž den zpracovány všechny platební příkazy zadané do 20:00.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz