Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  02.06.2010 17:04:08

Komentář: Slabý kreativní vývar

Ředitel reklamní agentury Fabrika Miro Lukáč komentuje kreativní úroveň předvolební kampaně.

Technickou přestávku v basketbalu nebo ve volejbalu si trenér většinou vyžádá, aby nasměroval své svěřence k lepším a kvalitnějším výkonům.

Byl jsem opravdu zvědavý, jak technickou přestávku ve volebním zápase, kterou si vyžádal poslanec Miloš Melčák a schválil Ústavní soud, využijí hlavní hráči. Možná jsem si naivně myslel, že když se volební kampaň zastaví už téměř v polovině, politici a jejich strany (nebo strany a jejich politici) se poučí z toho, co fungovalo špatně a co dobře, a podle toho provedou korekci kampaní. Žel, jak ukázalo druhé kolo volební kampaně, jedním z hlavních zdrojů problémů české politiky je nedostatek sebereflexe a profesionality české politické scény. Říkám si, že pokud nejsou politici schopni dělat korekce v tak triviální záležitosti, jako je reklamní kampaň do sněmovny, jak od nich můžeme čekat sebereflexi a korekci ve věcech úspěšného řízení státu.

Signalizuje snad billboardový kult osobnosti Jiřího Paroubka, hojně posilovaný televizní reklamou, že se pomalu ale jistě tento kult stává realitou?

V letošních kampaních mě mátlo, ať už v těch myšlených vážně, nebo zesměšňujících konkurenty, že se nedalo poznat, kdo za určitou kampaní stojí. Když jsem viděl outdoor SPO Zemanovci s titulem „30 příběhů majora Zemana“ a podtitulem „J.P. Mimozemšťan a Neúplatní“, nevím například, čí to byla kampaň, jestli pro SPO, nebo proti nim, nevím, kdo za ní stál, ani se mi nepodařilo rozklíčovat, co tím chtěl básník říct.

Pro mnohé lidi zůstala podobně „nečitelná“ i parodie na kampaň ČSSD, ve které Paroubek sliboval všechno možné od piva za dvě koruny až po to, že najde Elvise. Mám ale obavy, že tvůrce této kampaně trochu přecenil bystrost některých voličů. Obávám se, že se najde dost velká a zapálená skupina lidí, kteří ve vidině piva za 2 byli klidně ochotní dát hlas ČSSD. Pokud mohou obchodní řetězce už teď nabízet pivo za 3,80, tak proč ne vláda za 2 ? Kam se ztratil český smysl pro ironii a cit pro parodii? Zlatý Limonádový Joe!

Komentář: Slabý kreativní vývar

A co nestoudná sebechvála pražské ODS! Byla masivní billboardová kampaň schopná spláchnout pachuť afér pražského modrého magistrátu? Zajímalo by mě, jak účinné bylo toto outdoorové paměťové anestetikum.

Nevím jestli je ideová rigidita příčinou komunikace bez invence a fantazie, jak je tomu u komunistů a katolíků. Tak vzdálení vírou, a přitom tak blízko myšlenkově! Jak říká reklamní klasik, když nevíš co na billboard, dej tam ženu, nejlépe obnaženu. Tak toho se chytly Věci veřejné, když na billboardu prezentovaly obnažené užší vedení strany a potenciální poslankyně. Pobavil mě důvod, proč šly do plavek: „Aby voliči viděli, že VV má ve straně a jejím vedení ženy.“ Jako by se to nedalo poznat jinak! Co potom Šojdrová, Němcová a další? Ty by se měli také svlékat, aby voliči věděli, že když jim dají svůj hlas, nevolí chlapy?

Když jsem zhlédl volební televizní spoty politických stran, pochopil jsem, proč se můžou vysílat jen od dvou, a to ještě jen na ČT 2. Mám obavy, že by je totiž normální divák asi nerozdýchal. Díval jsem se, jak hlasují návštěvnici webu o jednotlivých spotech. A ti preferovali spoty TOP 09 a Strany zelených. Musím s nimi souhlasit. Spot od Strany zelených není žádnou kreativní bombou, ale díky černobílé exekuci se vymykal z té haldy dalších, a díky minimalistickému točení působil velice příjemně a zajímavě. TOP 09 se inspirovala u Karla Zemana a jeho animovaných filmů a pohádek. Tak doufejme, že to, co nám chtěla TOP 09 naznačit, není cestou k vynálezu zkázy.

Spoty ostatních politických stran, i když v barvě, byly jen pustou obarvenou nudou a šedí. Chudák volič, když jim ani nestojí za takovou námahu, aby ho nadchli, přesvědčili. Kam se ztratily emoce? Vždyť na nich jsou postaveny myšlenky a ideály, a ty jsou přece hlavním obchodním artiklem politických stran.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

08.01.2021Silné oživení za námi a slabý výkon před námi (Komentář) Investiční bankovnictví (Komerční banka)
16.10.2020Koruna zůstává vlivem koronaviru slabá (Komentář) Investiční bankovnictví (Komerční banka)
25.09.2020Koruna zůstává slabá nad 27 CZK/EUR (Komentář) Investiční bankovnictví (Komerční banka)
24.07.2019Navzdory slabé důvěře česká koruna mírně posílila (Komentář) Investiční bankovnictví (Komerční banka)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688