Reklamní trh v Evropě se zotavuje
Evropský reklamní trh je stále velmi křehký. Momentálně ho ovlivňuje špatná ekonomická situace v Řecku i v dalších regionech. Navzdory tomu by se mohl v druhé polovině roku začít zotavovat a v první půli roku 2011 dokonce růst. Tak hodnotí vývoj v Evropě americký časopis AdAge.
Vlády v Evropě omezují výaje na reklamu a snaží se tak záplatovat díry ve státním rozpočtu. Inzerenti utrácejí za výrobu a nákup reklamy ma mistrovství světa ve fotbale méně než v minulých letech, ačkoli jde o jednu z největších událostí. Reklamní agentury nepřestávají hledat možnosti, na čem by ještě mohly ušetřit. Nejisté vyhlídky trhu ještě vyhrotila krize v Řecku, volby v Británii a nadcházející volby v Rusku a Holandsku.
Některé evropské vlády řeší rozpočtové deficity výraznými škrty v marketingových výdajích. Nová britská vláda zmrazila státní reklamní rozpočet, který dosahuje ročně 540 milionů liber, pozastavila téměř všechny marketingové aktivity a chystá se zredukovat výdaje na reklamu o polovinu. Šetření se týká zejména televizní, rozhlasové a printové reklamy a předběžně potrvá do března 2011.
Mezi další opatření patří například zavádění speciálních daní a poplatků za reklamu. Řecká vláda před několika týdny zavedla zvláštní dvacetiprocentní daň na televizní reklamu. Podle Christose Latose z OgilvyOne Athens jsou zadavatelé v současnosti i bez toho velmi konzervativní, především pak ve výdajích na nadlinkovou komunikaci a televizní reklamu. Z toho naopak těží podlinková reklama, promoakce v obchodech a digitální marketing, který na sebe stahuje stále víc reklamních investic.
Navzdory tomu by se měl trh v druhé polovině roku stabilizovat. Síť mediálních agentur Zenith Optimedia ze skupiny Publicis předpovídá v aktualizované prognóze globálních inzertních výdajů na tento rok 0,4-procentní růst v Evropě. Podle jiné prognózy od Group M bude trh růst dokonce dvu procentním tempem. Tento trend se ještě Řecka, Španělska a dalších slabších trhů nedotkne, ale v příštím roce se očekává i jejich růst.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz