Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  02.06.2010 17:03:32

Reklamní trh v Evropě se zotavuje

Přestože evropské vlády škrtají výdaje na reklamu a agentury stále šetří, americký časopis AdAge je optimistický.

Evropský reklamní trh je stále velmi křehký. Momentálně ho ovlivňuje špatná ekonomická situace v Řecku i v dalších regionech. Navzdory tomu by se mohl v druhé polovině roku začít zotavovat a v první půli roku 2011 dokonce růst. Tak hodnotí vývoj v Evropě americký časopis AdAge.

Vlády v Evropě omezují výaje na reklamu a snaží se tak záplatovat díry ve státním rozpočtu. Inzerenti utrácejí za výrobu a nákup reklamy ma mistrovství světa ve fotbale méně než v minulých letech, ačkoli jde o jednu z největších událostí. Reklamní agentury nepřestávají hledat možnosti, na čem by ještě mohly ušetřit. Nejisté vyhlídky trhu ještě vyhrotila krize v Řecku, volby v Británii a nadcházející volby v Rusku a Holandsku.

Některé evropské vlády řeší rozpočtové deficity výraznými škrty v marketingových výdajích. Nová britská vláda zmrazila státní reklamní rozpočet, který dosahuje ročně 540 milionů liber, pozastavila téměř všechny marketingové aktivity a chystá se zredukovat výdaje na reklamu o polovinu. Šetření se týká zejména televizní, rozhlasové a printové reklamy a předběžně potrvá do března 2011.

Mezi další opatření patří například zavádění speciálních daní a poplatků za reklamu. Řecká vláda před několika týdny zavedla zvláštní dvacetiprocentní daň na televizní reklamu. Podle Christose Latose z OgilvyOne Athens jsou zadavatelé v současnosti i bez toho velmi konzervativní, především pak ve výdajích na nadlinkovou komunikaci a televizní reklamu. Z toho naopak těží podlinková reklama, promoakce v obchodech a digitální marketing, který na sebe stahuje stále víc reklamních investic.

Navzdory tomu by se měl trh v druhé polovině roku stabilizovat. Síť mediálních agentur Zenith Optimedia ze skupiny Publicis předpovídá v aktualizované prognóze globálních inzertních výdajů na tento rok 0,4-procentní růst v Evropě. Podle jiné prognózy od Group M bude trh růst dokonce dvu procentním tempem. Tento trend se ještě Řecka, Španělska a dalších slabších trhů nedotkne, ale v příštím roce se očekává i jejich růst.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688