Kvůli krizi a digitální revoluci ubylo novinářů
Že ubylo novinářů, si myslí 81 procent žurnalistů oslovených komunikační agenturou Burson-Marsteller. Podle nich se snižování navíc dotklo hlavně zkušených novinářů, které případně nahradili méně zkušení a tedy levnější pracovníci. Třináct procent dotázaných uvedlo, že nemají čas na tiskové konference nebo jiné akce pro média. Kvůli úsporným opatřením a případně i digitální revoluci se podle oslovených rovněž snižuje kvalita a standardy v jejich oboru. Novináři se naopak neshodli v tom, zda má digitální revoluce v jejich oboru pozitivní nebo negativní dopady. Většina souhlasila s tím, že nové digitální nástroje jim daly nebývalý přístup k informacím. Znepokojuje však vzrůstající konkurence a "de-profesionalizace jejich oboru občanským žurnalismem". Přesto 19 procent respondentů hodnotilo blogy pozitivně a jejich dopad na žurnalistiku považují za dobrý. Sedmadvacet procent si myslí opak a 24 procent nevidí vliv žádný. Průzkumu se zúčastnilo 115 novinářů z 27 zemí Evropy, Středního východu a Afriky.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz