Digitální reklama slaví 15 let
První reklamní banner.
V první kampani zadávalo bannery šest společností, zpracovaly je tři reklamní agentury: AT&T (Tangent Design), Coors a jejich vodka Zima (Modem Media), Volvo, MCI, 1-800-Collect, Club Med (Messner Vetere Berger McNamee Schmetterer ze sítě Euro RSCG). Banner je jedním z prvků, který byl od svého počátku v roce 1994 předmětem intenzivních debat z hlediska jeho opravdové hodnoty a přínosu k marketingové komunikaci. Na internetu je dnes 1,3 miliardy lidí a online reklamní trh má objem téměř 30 miliard dolarů a stále se zvyšuje. První bannery například na Yahoo.com nesměly mít více než 2 kB, což byla čtvrtina velikosti tehdejší stránky. Se zvyšující se průměrnou rychlostí připojení se zvyšovala také interaktivita a způsob využití. S příchodem Googlu a kontextuálního vyhledávání ovšem klasický zobrazovací banner ztrácel na atraktivitě, jedním z nejnovějších trendů je například komerční zobrazování statického obsahu před videoobsahem na sociálních sítích. Klasický zobrazovací banner si nachází svoje místo v mobilním marketingu. V příštích letech očekávají odborníci konvergenci mezi televizí, internetem a mobily, v roce 2014 se odhaduje počet uživatelů internetu na úrovni 3 miliardy a polovina z toho přes mobil.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz