(Kurzy.cz)
SPSS: Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách
56 procent zaměstnavatelů spoléhá na zkušené pracovníky, kdežto pouhých 24 procent raději pracuje s mladými a nezkušenými lidmi
Praha, 26. října 2009 – Průzkum o vzdělávání zaměstnanců, který na zadání společnosti SPSS CR provedla výzkumná agentura SC&C, ukázal, že téměř dvě třetiny dotázaných manažerů raději spolupracuje se zkušenými a kvalifikovanými spolupracovníky než s mladými a nezkušenými lidmi. Výzkum, kterého se zúčastnilo 131 vrcholových manažerů, byl zaměřen na zjištění situace kolem vzdělávání a rekvalifikace v době hospodářské recese.
56% manažerů v něm uvedlo, že v současné ekonomické situaci spoléhá především na zkušené a v praxi ostřílené pracovníky, kdežto na mladé a nezkušené pracovníky, kteří se však dokáží rychle přizpůsobit, se spoléhá pouze 24% dotázaných. Důvodem je jistě i to, že vysoce proškolení zaměstnanci jsou jistotou jak pro firmy samotné, které tak získávají konkurenční výhodu na trhu, tak pro zaměstnance, kteří se nemusí bát ztráty zaměstnání, protože se stávají pro společnost nepostradatelnými.
Z průzkumu dále vyplynulo, že 59% respondentů investuje do vzdělání lidí v metodách řízení jako jsou psychologie, komunikační techniky, řízení týmů atp. a 55% investuje do školení, která naučí zaměstnance pracovat s daty a databázemi. 60% manažerů přitom uvedlo, že se rozhoduje na základě tvrdých dat a moderních výzkumných metod.
Podle průzkumu jsou nejdůležitějšími kroky pro překonání krize investice do oblastí, které přinesou budoucí úspěch - tedy především do softwarových nástrojů, které umožní získat rychlé informace potřebné pro lepší rozhodování, a také zvyšování informační gramotnosti zaměstnanců.
„Jelikož se naše společnost SPSS CR specializuje také na odborné kurzy a školení v oblasti statistiky, data miningu a marketingového výzkumu, zajímalo nás, jak se samotní manažeři staví k otázce vzdělávání právě v době ekonomické krize. Výsledky průzkumu potvrdily, že pro velkou část firem jsou investice do vzdělání tou správnou cestou, jak posílit znalosti svých zaměstnanců, což znamená i v této turbulentní době obrovskou konkureční výhodu,“ říká Jan Řehák, ředitel SPSS CR.
Otázka dosažení vyrovnaného poměru mezi zkušenými loajálními odborníky a mladými talenty v dnešní nepříznivé době, ale i v budoucím vývoji nabývá na významu. Výjimkou proto nejsou aktivity, kdy odborníci z praxe prohlubují spolupráci s vysokými školami za účelem specializovaných odborných kurzů. V tomto směru je příkladem i nově nastolená spolupráce SPSS CR s lektory ČVUT při kurzu data miningu.
O společnosti SPSS CR
SPSS CR, spol. s r.o., je výhradním dodavatelem softwaru SPSS a poskytovatelem analytických a statistických služeb v České i Slovenské republice. Společnost je součástí mezinárodní sítě SPSS Inc., která působí ve více než 60 pobočkách na celém světě. Společnost SPSS CR byla založena v roce 1998 a poskytuje široké portfolio programů PASW zaměřených na statistické analýzy, business intelligence, data mining, na analýzy v marketingu, sběr údajů a prezentaci výsledků. Centrum výuky poskytuje školení v oblasti statistiky. Více informací naleznete na www.spss.cz.
O data miningu
Data mining představuje proces přebírání, přípravu a vyhodnocování dat za účelem tvorby predikčních modelů pro rozhodovací procesy. Metody data miningu lze využít pro optimalizaci marketingových kampaní, optimalizaci nabídky (cross-/up-selling), odhady loajality a predikce odchodu zákazníků, odhadování rizik a vyhledávání případů podezřelých z podvodů a porušování zákonů. Pomocí data miningu předvídáme chování analyzovaných subjektů. Data mining se používá v marketingových a obchodních postupech, v politických a předvolebních kampaních a odhadech (mikrotargeting), v boji proti kriminalitě a terorismu. Využil ho i Barack Obama při své prezidentské kampani při hledání nerozhodných voličů a sponzorů.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz