Obchodníci sázejí v předvánočním prodeji na tradiční zboží - hračky, elektroniku a jídlo
PRAHA (MEDIAFAX) - Některé české supermarkety a hypermarkety už začaly s prodejem vánočního zboží, přestože do svátků zbývají více než dva měsíce. Už teď si mohou zákazníci nakoupit mikulášské a vánoční cukrovinky, další vánoční zboží se na pulty dostane později.
Už od poloviny září nabízejí vánoční cukrovinky prodejny Kaufland, a to podle obchodního sloganu "Vánoční perníčky - první chutnají nejlépe".
"Zákazníci v našem sortimentu již nyní naleznou různé druhy perníčků, vaflová vajíčka, marcipánové brambory, kokosky v čokoládě, čokoládové figurky, adventní kalendáře, čokoládová lízátka, želé cukrovinky a podobně," uvedl Michael Šperl, tiskový mluvčí společnosti Kaufland. "Prodejem zahájeným brzy nabízíme našim zákazníkům více času na nákup vánočních cukrovinek či dárků a možnost předejít tak vánočnímu stresu," vysvětlil.
Minulý týden zahájil prodej čokoládových cukrovinek souvisejících se svátkem svatého Mikuláše řetězec Globus. Ostatní zboží včetně vánočních ozdob přijde na pulty až později. Síť prodejen Tesco zahájí vánoční sezonu v průběhu října, obchody Albert na konci měsíce.
Libor Kytýr, tiskový mluvčí společnosti Ahold, která síť prodejen Albert provozuje, Mediafaxu řekl, že vánoční prodej probíhá v několika fázích. "Jako první dorazí na pulty cukrovinky a dekorace k Mikuláši. Teprve později si začnou zákazníci nakupovat potraviny na pečení, jako je mouka, tuky, vejce, mléko a podobně. Vánoční dárky a potraviny na štědrovečerní večeři se nakupují až v té poslední fázi," řekl Mediafaxu Kytýr.
Albert pro své zákazníky připravil speciální vánoční balíčky s kosmetikou, zlevní i potraviny, které se využívají na pečení vánočního cukroví a vaření tradičních vánočních jídel.
"Očekáváme, že letos budou zákazníci citlivější na ceny, proto jsme přišli s dárkovými balíčky a snížili ceny vybraných potravin. Z toho důvodu počítáme s tím, že i letos zákazníci nakoupí stejný objem zboží jako loni, ale zaplatí za něj méně," odpověděl Kytýr na otázku, jestli se krize promítne do letošních tržeb z vánočního prodeje.
Společnost Globus počítá s nižšími tržbami z prodeje potravin, jejich ceny v průběhu roky klesly. Kolik vydělá nepotravinové zboží, si mluvčí společnosti Boris Malý netroufá odhadnout. I mluvčí společnosti Tesco Stores Eva Karasová byla v odpovědi na letošní tržby z vánočního prodeje opatrná a mlžila.
"Češi mají rádi tradice a rozhodně nechtějí šetřit na dárcích. Rádi si také o Vánocích přilepší, dopřejí si to, co během roku pravidelně nekupují," řekla Mediafaxu Karasová. Tisková mluvčí prodejen Tesco předokládá, že se letošním vánočním hitem stane elektronika, a to zejména LCD televize a notebooky.
Malý má ale jiný tip. "Jaký artikl se stane hitem letošních Vánoc, je brzy soudit, ale poslední roky jsme zaznamenali zvýšený zájem o logické hry a hračky a stolní hry, toto zboží, které rozvíjí intelekt, se těší stoupající oblibě. No a tradičně jdou před Vánoci velice dobře na odbyt hračky," řekl Mediafaxu.
(Ke zprávě vydává agentura Mediafax foto)
Vokurková Iva, vokurkova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz