(Kurzy.cz)
ABC Českého Hospodářství: S podzimem firmy přestávají šetřit – poptávka po službách stoupla o 41 procent
PRAHA, 23. září 2009 – Velký zájem o výběr cenově zajímavého dodavatele registruje největší a nejstarší tuzemské internetové B2B tržiště nově i v oblasti služeb. Celé první pololetí přitom bylo primárně ve znamení zvýšené poptávky i nabídky především po zboží. Nové dodavatele však od léta firmy hledají i ve sféře služeb. Poptávka stoupla oproti stejnému období loňského roku o 41 procent.
„Databáze tržiště obsahuje téměř 4,5 tisíce poptávek po službách a každý týden přibývá 60 nových. Hledající nové dodavatele si mohou vybrat z téměř 1,5 tisíce nabízejících. Největší poptávka je po poradenských, právních a konzultačních službách, které aktuálně nabízí 250 firem, dále pak vzdělávání a školení, kde nabídka dosahuje stovky, stejně jako u trojky na pomyslném žebříčku – pronájmu a půjčoven. Čtvrté a páté místo v nabídce služeb drží personální služby a účetní a auditorské služby, kterých máme v nabídce přes 160. Poptávek v tomto segmentu každý den přibude zhruba dvacet,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství podle posledního zákaznického průzkumu zjistilo, že jeho uživatelé jednak díky tržišti zvýšili tržby v průměru o deset procent, jednak získávají okamžité reakce na svou poptávku. Výhoda tržiště je totiž mimo jiné právě v možnostech jednoduchého a nenákladného vypsání výběrového řízení. Zviditelnění nabídek i poptávek se pak děje naprosto automaticky. Dvaatřicet procent zákazníků našlo vhodnější dodavatele, než byli jejich původní, informace o novinkách se k obchodním partnerům dostala rychleji než tradiční formou.
„U zadávání poptávky a nabídky je velmi důležitý detailní popis. Čím blíže je specifikován, tím snadněji zacílí na správného adresáta – ať už poptávajícího nebo nabízejícího. Průměrně se dá říci, že na jednu poptávku rozešleme kolem dvaceti nabídek. Na opravdu konkrétní požadavky našich klientů odesíláme reakce i individuálně – v rámci péče o zákazníka,“ upřesnil Dukič.
Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.
Obsluha tržiště je navíc velice jednoduchá. „Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 33 tisíc e-mailů s poptávkami více než 47 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství
Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu
V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD-ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty firem na internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii WAP. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá e-mailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendry firem z Česka i ze zahraničí.
V tuto chvíli má společnost více než 47 tisíc aktivních zákazníků. Za celý rok 2008 stránky ABC Českého Hospodářství otevřelo více než 1,1 milionu unikátních návštěvníků.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz