(Kurzy.cz)
Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje (11.8.2009)
Dle zpráv předních českých internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz dochází k postupnému oživení spotřebitelského trhu, které se projevuje především zesíleným zájmem zákazníků o dříve okrajové segmenty.
Internetové obchody si u zákazníků získaly oblibu především kvůli širšímu sortimentu a nižším cenám než v kamenných prodejnách. Dokazuje to i průzkum portálu Heuréka.cz, který mapuje chování zákazníků eshopů. Právě nízké ceny jsou hlavním důvodem skutečnosti, že etablované a silné internetové obchody nezaznamenaly s příchodem hospodářské krize tak razantní změnu nákupních preferencí či pokles prodejů jako jejich kamenní kolegové. V internetových obchodech KASA.cz a Obchodní-dům.cz totiž naopak došlo v posledních měsících k růstu tradičně silných segmentů, mezi něž patří například bílá technika nebo spotřební elektronika. „Velmi dobře se prodávají domácí spotřebiče, především lednice a pračky. Velký nárůst registrujeme především u spotřebičů energetické třídy A. Za poslední 2 měsíce jsme prodali 6x více lednic než ve stejném období loňského roku. Jen za minulý týden to bylo více jak 120 lednic,“ dokládá Petr Šebek, ředitel nákupního centra Obchodní-dům.cz.
S příchodem léta eshopy KASA.cz i Obchodní-dům.cz zaznamenaly růst i v oblasti dříve okrajového zboží, jako jsou sportovní či hobby potřeby. „V této oblasti aktuálně vidíme meziroční růst o 35 %,“ říká Martin Kasa, ředitel portálu KASA.cz. „Nejvíce zákazníci kupují stany, spacáky a vybavení do přírody. Zajímavostí letošního léta jsou termoelektrické chladicí boxy s možností napájení v automobilu. Zdá se, že letos vyměnila celá řada zákazníků dovolenou u moře za dovolenou pod stanem,“ dodává Martin Kasa. Zákazníci tedy pomalu upouštějí od nákupů výhradně praktických potřeb, a opět se zaměřují i na svůj volný čas a zábavu.
Tržby holdingu internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz v prvním pololetí 2009 mírně klesly a kopírovaly tak situaci na celém trhu, významné oživení od počátku léta však dává předpokládat úspěšné zakončení roku. „Silnější růst očekáváme tradičně zejména ve čtvrtém kvartálu, kdy se lidé i přes horší ekonomickou situaci odváží k větším nákupům. Výdaje pravděpodobně nebudou na trhu tak velké jako loni, ale věříme, že snaha ušetřit přivede větší podíl lidí do internetových obchodů a ty porostou jako poslední roky. Příští rok přepokládáme stabilizaci trhu. Internetový obchod i v příštím roce zaznamená nárůst na úkor kamenných prodejen. Průměrný růst očekáváme v řádu několika procent, avšak ty úspěšné zaznamenají i v roce 2010 dvouciferný růst,“ uzavírá Martin Kasa.
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna