(Kurzy.cz)
Hospodářská krize v internetovém retailu ustupuje
Dle zpráv předních českých internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz dochází k postupnému oživení spotřebitelského trhu, které se projevuje především zesíleným zájmem zákazníků o dříve okrajové segmenty.
Internetové obchody si u zákazníků získaly oblibu především kvůli širšímu sortimentu a nižším cenám než v kamenných prodejnách. Dokazuje to i průzkum portálu Heuréka.cz, který mapuje chování zákazníků eshopů. Právě nízké ceny jsou hlavním důvodem skutečnosti, že etablované a silné internetové obchody nezaznamenaly s příchodem hospodářské krize tak razantní změnu nákupních preferencí či pokles prodejů jako jejich kamenní kolegové. V internetových obchodech KASA.cz a Obchodní-dům.cz totiž naopak došlo v posledních měsících k růstu tradičně silných segmentů, mezi něž patří například bílá technika nebo spotřební elektronika. „Velmi dobře se prodávají domácí spotřebiče, především lednice a pračky. Velký nárůst registrujeme především u spotřebičů energetické třídy A. Za poslední 2 měsíce jsme prodali 6x více lednic než ve stejném období loňského roku. Jen za minulý týden to bylo více jak 120 lednic,“ dokládá Petr Šebek, ředitel nákupního centra Obchodní-dům.cz.
S příchodem léta eshopy KASA.cz i Obchodní-dům.cz zaznamenaly růst i v oblasti dříve okrajového zboží, jako jsou sportovní či hobby potřeby. „V této oblasti aktuálně vidíme meziroční růst o 35 %,“ říká Martin Kasa, ředitel portálu KASA.cz. „Nejvíce zákazníci kupují stany, spacáky a vybavení do přírody. Zajímavostí letošního léta jsou termoelektrické chladicí boxy s možností napájení v automobilu. Zdá se, že letos vyměnila celá řada zákazníků dovolenou u moře za dovolenou pod stanem,“ dodává Martin Kasa. Zákazníci tedy pomalu upouštějí od nákupů výhradně praktických potřeb, a opět se zaměřují i na svůj volný čas a zábavu.
Tržby holdingu internetových obchodů KASA.cz a Obchodní-dům.cz v prvním pololetí 2009 mírně klesly a kopírovaly tak situaci na celém trhu, významné oživení od počátku léta však dává předpokládat úspěšné zakončení roku. „Silnější růst očekáváme tradičně zejména ve čtvrtém kvartálu, kdy se lidé i přes horší ekonomickou situaci odváží k větším nákupům. Výdaje pravděpodobně nebudou na trhu tak velké jako loni, ale věříme, že snaha ušetřit přivede větší podíl lidí do internetových obchodů a ty porostou jako poslední roky. Příští rok přepokládáme stabilizaci trhu. Internetový obchod i v příštím roce zaznamená nárůst na úkor kamenných prodejen. Průměrný růst očekáváme v řádu několika procent, avšak ty úspěšné zaznamenají i v roce 2010 dvouciferný růst,“ uzavírá Martin Kasa.
O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 10 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.
O internetovém obchodu Obchodní-dům.cz
Internetové nákupní centrum Obchodní-dům.cz v ČR působí již od roku 1998 a soustředí se zejména na prodej domácích spotřebičů a elektroniky. Zákazníci mohou využívat rozšířené služby včetně komfortního doručení a profesionálního poradenství. Pro další informace navštivte www.obchodni-dum.cz.
O holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz
Skupina internetových obchodů Kasa.cz a Obchodní-dům.cz je s obratem přesahujícím 2,2 miliardy korun a s více než 800 000 registrovanými zákazníky jedničkou maloobchodního internetového prodeje v České republice. Kromě toho úspěšně působí také na Slovensku, v Německu, Polsku, Rakousku a Maďarsku. Více informací naleznete na www.kasa.eu.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz