Tiskové zprávy  |  28.05.2009 13:30:04

Ekonomická krize mění rutinu v komerčním výzkumu trhu

Výzkumná společnost SC&C identifikovala tři nejožehavější oblasti marketingového výzkumu pro nastávající období

Praha, 28. května 2009 – Ekonomická krize, která nyní trvá již téměř rok, způsobila výrazný pohyb v preferencích spotřebitelů. Citelně ovlivnila spokojenost zákazníků, jakož i jejich citlivost na ceny, tedy tradiční oblasti marketingového výzkumu. Pod jejím vlivem se proto logicky začaly měnit i každodenní procesy v komerčním průzkumu trhu.

„Posledních několik měsíců pozorujeme vnější a vnitřní krizi výzkumu trhu. Ta vnější souvisí se všudepřítomnými úsporami a cenovým tlakem ze strany zadavatelů. Ta vnitřní souvisí se změnami v metodologii získávání a vyhodnocování dat,“ uvádí Irena Bártová, ředitelka výzkumné společnosti SC&C.

Společnost SC&C proto sestavila trendy nejožehavějších oblastí marketingového výzkumu pro nejbližší období. Základní posuny očekává ve třech oblastech: odklon od tradiční kvality sbíraných dat s potřebou marketérů rychle se zorientovat, zavádění stále nových, byť neprozkoumaných metodologií, a tendenci k okamžitému kompetentnímu rozhodování založenému na predikcích.

  1. Marketingový výzkum podléhá vnějšímu cenovému tlaku. Marketéři vyžadují a používají hrubá data, která jsou získávána za nízkých nákladů, ale která jim poskytnou rychlou orientaci a umožní jim kvalifikovaně rozhodovat bez prodlení.
  2. Marketingový výzkum se v souvislosti s cenovým tlakem na jedné straně a s vývojem ICT technologií na straně druhé masivně doplňuje o nové nástroje sběru dat, jako jsou např. SMS a internet, text mining, web mining a další. Zejména internet představuje pro marketéry levný způsob dotazování spotřebitelů a zákazníků. Proti klasickému osobnímu nebo telefonnímu dotazování má nevýhodu v tom, že odpovědi respondentů jsou spontánní, nelze tedy kontrolovat jejich reprezentativitu. Nové metody pronikají do využívání textové informace jako je analýza blogů, otevřených otázek, stížností a podobně.
  3. Marketéři vyžadují komplexní poradenské služby a využití sofistikovaných nástrojů pro odhalení skrytých vazeb v získaných datech a pro predikce vývoje. Tím rozhodují kompetentně a rychle v situaci, která přináší neustále obtížnější a komplexnější rozhodovací úlohy a která se navíc velmi nečekaně mění ze dne na den.

Všechny tyto trendy pojmenované SC&C naznačují pravděpodobnou podobu marketingového výzkumu takříkajíc „po krizi“. „Krize je katalyzátorem pozitivních změn v komerčním výzkumu trhu, který se více posune směrem od klasického zjišťovaní situace k odvození modelů pro rozhodování, predikci chování a úvahám o kauzálních souvislostech vyplývajících z dat na jedné straně a k expresnímu sběru ad hoc informací na straně druhé,“ doplňuje Bártová.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:

30.01.2024  Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee Pluxee Česká republika (Pluxee ČR)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688