Pro peníze a moc
* Milan Šmíd o novinářích a médiích
O podujatosti českých novinářů (doprovozeno konkrétními jmény a příklady), o investigativní žurnalistice a mýtech o ní, o rozhodnutí parlamentu, který přidělil nejlepší frekvence tehdejší Československé televize komerci a o tehdejší roli parlamentní komise pro sdělovací prostředky či o tom, jak mediální rady o nezávislost přicházejí - to je několik témat z knihy novináře, pedagoga na Fakultě sociálních věd UK a našeho člena Milana Šmída.
"Kniha sestavená především z internetových článků Milana Šmída skládá v působivou mozaiku, jejíž obraz vytváří půdorys téměř detektivního příběhu a čtenářům pomůže získat plastičtější pohled na zápasy kolem televize jako média, které si kdekdo přeje ovládat tu pro peníze, tu proto, aby mu pomohlo získat a udržet politickou i osobní moc. Autor....neposkytuje v této knize jen veliké množství dokumentárních materiálů..., ale vypovídá také o tom, že za pompézními show na televizních obrazovkách se často v zákulisí odehrávají show zcela jiná: nemilosrdná, bez úsměvu hvězd, přečasto bez pravidel, hry, jejichž cílem a zájmem je cokoli jiného, jen ne důvěřivý a naivní divák". Tolik citace z obálky knihy.
Knihu jsem si koupila přímo od kolegy Šmída a nelituji. Naopak jsem nadšená tak, že s čistým svědomím toto čtení "bez obalu" všem doporučuji. Jinak PhDr. Milan Šmíd změnil internetovou adresu. Nově tedy: www.louc.cz
Irena Válová
Poslední zprávy z rubriky Media žurnál č. 9/10:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři