OLDŘICH KUBIŠTA: Do kina se chodí čím dál víc, jen reklama klesá
Jak poznamenala krize zábavní průmysl?
Zábavní průmysl alespoň v podání Cinema City krize nijak zvlášť nepoznamenala. Nesmíme ale počítat prodej reklamy. Rodiny do kina pořád chodí. Není to totiž zdaleka nejdražší způsob trávení volného času. Dá se samozřejmě prosedět víkend u televize, ale tím se asi v pondělí kolegům v práci nepochlubíte. Jako důkaz, že v krizi nejsme, může sloužit i meziroční srovnání návštěvnosti našich kin. V naší síti mohu mluvit o meziročním nárůstu návštěvnosti zhruba o deset procent. Ve Spojených státech narostly tržby za poslední dva měsíce dokonce o 16 procent.
Co je největší hrozbou pro kina?
Největší hrozbou je špatná filmová nabídka. Boom levných DVD už máme z větší části za sebou, béčkové filmy se pomalu vyčerpaly a áčkoví distributoři většinou o levná DVD nemají zájem. Co se týče natáčení českých filmů, tak už bohužel vím o několika produkcích, které byly z důvodů odřeknutí slíbených financí zastaveny. Měly se začít natáčet ke konci loňského roku nebo v prvním čtvrtletí, ale prostě odpadli sponzoři.
Už jste to nakousl, ale přesto se zeptám: Projevuje se krize v poklesu investic do kinoreklamy?
Projevuje. Ale ten pokles není zatím příliš dramatický. Klienti hlavně vyčkávají, nechtějí se zavazovat k dlouhodobějším kontraktům. Někteří s námi ale naopak mají dlouhodobé smlouvy, a ti nás teď drží nad vodou. Klientům samozřejmě nabízíme komplexní spolupráci – integrovanou on screen off screen komunikaci, propagaci na plátně i v prostorách kina, sampling, hostesky, různé slevy nebo kupóny a podobně.
Více se dočtete v pondělním vydání týdeníku Strategie
Jan Brychta
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz