Kolínská TPCA odkládá kvůli krizi plány na rozšíření výroby vozů
TPCA, která je společným podnikem japonské Toyoty a francouzského koncernu PSA Peugeot Citroen, zatím odolává dopadům ekonomické krize lépe, než jiné evropské automobilky kvůli tomu, že zákazníci se přesouvají k levnějším modelům aut.
Prezident automobilky Jasuhiro Takahashi uvedl, že firma zatím zůstává ve svých plánech velmi opatrná vzhledem k tomu, že stále není zřejmé, jak dlouho bude fungovat šrotovné v Německu, nebo na Slovensku, což podporuje prodeje právě malých vozů.
"Hlavním důvodem (ke zpoždění růstu výroby) je, že prodeje na podzim mírně klesly," řekl Takahashi agentuře Reuters po zveřejnění výsledků loňského hospodaření firmy.
"Nyní analyzujeme, co bychom měli dělat. Menší auta se dobře prodávají v Německu, ale to by mohlo skončit velmi brzy vzhledem k tomu, že finanční prostředky na šrotovné jsou omezeny. Jsme připraveni s růstem výroby znovu začít, jakmile se podmínky opět zlepší," řekl.
Třetí největší exportér z České republiky své původní plány na růst výroby zveřejnil vloni v říjnu. V roce 2008 přitom automobilka vyrobila 324,289 modelů Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1, což představuje nárůst výroby o pět procent.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz