Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  19.03.2009 17:03:02

MICHAL DONATH: Stereotypy souvisejí s firemní kulturou

V krizových situacích se lidé upínají k důvěrně známým a hlavně důkladně zvládnutým stereotypům. Ty velmi úzce souvisejí s firemní kulturou a svobodou projevu na všech úrovních řízení.

Dnešní rychlost šíření informací přímo volá po zásadní změně zavedené české podnikové (ne)komunikační kultury. V dnešní době se totiž klasický Plzákovský přístup k nepříjemnostem „zatloukat, zatloukat, zatloukat“ zdá být zcela neuváženou zadělávkou na problémy velkého rozsahu s možnými dopady na management, cenu akcií, loajalitu spolupracovníků i zákazníků, hodnotu značky a jiná podniková aktiva. Ve firmě s moderní a zdravou podnikovou kulturou dominuje při řešení krizových situací snaha je co nejefektivněji a co nejrychleji vyřešit při současné minimalizaci dopadů na firemní pověst a na běžný chod podniku. K takovým řešením může významně prospět otevřená komunikace jak uvnitř, tak vně firmy. Jen ta je skutečným zrcadlem firemní kultury.

Optimální rybí polévka

S návodem na optimální řešení krizových situací je to jako s receptem na vánoční rybí polévku. Všichni vědí, co tam patří, a přesto chutná vždycky jinak. Závisí to takříkajíc na rodinné kultuře, tedy přesněji na tom, jak to vařila maminka. A s přípravou na krize je to stejné. Účastníci dobře vedeného tréninku si mohou osvojit osvědčené postupy, připravit komunikační strategii, rozhodnout o složení případného krizového týmu. Podstatné ale je nastavit mechanismy hodnocení tak, aby se nevyplatilo skrývat problémy. Domnívám se, že v krizi se organizacím krutě vymstí, pokud se jejich lidé bojí být těmi, kdo poukážou na problémy nebo kdo upozorní na jejich hloubku a možné dopady. Klíčovým prvkem v budování firemní kultury, a nejen předkrizové, je zcela jistě umění a vůle naslouchat. Odborně se tomu také říká neformální identifikace možných rizik. S profesionální slepotou a hluchotou se k cíli totiž nedá dojít ani v klidu, natož když se něco děje.

Krizová minutka

Na druhou stranu ani ta sebelepší příprava nepostihne právě ty aspekty krize, s nimiž se účastníci tréninku mohou setkat v praxi. Zůstanu-li u paralely s kuchařským receptem, je do řešení krizových situací třeba velmi rychle a rezolutně vrazit rozum (víc než špetku), rozvahu, rozhodnost a zejména respekt k těm, koho se krize týká. Kdo ještě přidá odvahu, odpovědnost, odbornost a zejména ochotu nést riziko, má naději na slušný výsledek. A ještě něco: Měla by to být spíše minutka, takže na rychlosti řešení fakt záleží.

Autor je ředitelem Donath-Burson-Marsteller

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688