Francouzi nakupují prošlé potraviny
Vede je k tomu ekonomická krize, která lidi z některých profesí dostala na dlažbu a která mnoha domácnostem omezila rozpočet. Diskontní prodejny mají v tomto období v tradičně chudých čtvrtích velkých měst obrovské žně. Na pařížském předměstí Argenteuil v obchodech La Ferme du Spahi a O'Merchato jsou stejně jako jinde ceny základních potravin proti normálním supermarketům opravdu zlomkové. Hranice spotřeby u masa a sýrů je do dvou až tří dnů. Řada zákazníků se na datum vůbec nedívá, jediné, co je zajímá, je cena. Tedy snad až na vajíčka kvůli obavám ze salmonely.
Tyto prodejny jsou ale předmětem rostoucího zájmu hygienických inspekcí, které hlavně kontrolují, zda se na zboží data spotřeby záměrně neposouvají.
Zda potraviny projdou nebo neprojdou limitem, je tak trochu pokerovou hrou mezi prodejcem a zákazníkem a obchodník musí i při snížené ceně počítat s rizikem, že část zboží nakonec neprodá. Řada obchodů se proto zaměřuje spíše na trvanlivější potraviny. U nich se označuje lhůta optimální spotřeby. Po jejím vypršení sice potravina může měnit chuť i vzhled, ale zdravotně závadná stále ještě není. Jde tedy hlavně o konzervy, sušenky nebo tekutiny.
Nejčastějšími zákazníky takovýchto prodejen jsou nezaměstnaní, důchodci nebo osoby výdělečně činné, které ale berou příliš na to, aby mohly žádat o sociální přídavky. Internetová fóra se také začala hemžit dotazy na to, kde sehnat něco nejlevněji.
Odborníci soudí, že příval zákazníků do diskontních obchodů je jen projevem ekonomické krize, a nepředpokládají, že by mělo jít o nový nákupní trend nejchudších Francouzů. V tučnějších dobách se i oni údajně vrátí do dražších supermarketů.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz