Obchodníkům loni vzrostly tržby
Nejvíce v roce 2008 utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl, které patří do německé obchodní skupiny Schwarz. Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco a na třetí skončila společnost Ahold, která provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert. Předběžné údaje zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod.
Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research dnes novinářům řekl, že dynamika růstu tržeb deseti největších obchodníků se loni zpomalila. Zatímco v roce 2007 jejich tržby meziročně vzrostly o 12 procent, tak loni pouze o osm procent. Zároveň se zpomalil nárůst tržního podílu desítky největších obchodníků. V roce 2007 se jejich podíl v rychloobrátkovém zboží zvýšil o tři procentní body na 62 procent a loni o dva procentní body na 64 procent.
Obchodní řetězce v roce 2008 podle údajů společnosti Incoma Research zrychlily expanzi na českém trhu. Zatímco v roce 2007 se počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen zvýšil meziročně o 27, tak loni v Česku přibylo 108 nových obchodů a jejich celkový počet se vyšplhal na 1325.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz