(Kurzy.cz)
US - sváteční retailové tržby patrně zaostaly za očekáváními
Po týdnu přicházejí první zprávy o výsledcích svátečních prodejů v USA. Poslední 2 měsíce v roce jsou pro americký maloobchod a nejenom pro něj typicky nejdůležitějším obdobím roku, které mnohdy generuje výraznou většinu všech celoročních tržeb. Výsledky v tomto období jsou proto velmi ostře sledovány, investoři je berou jako výrazný signál o stavu celé ekonomiky. První údaje naznačují, že sváteční tržby letos zaostaly ya očekáváními trhu.
Jednička v oboru Wal-Mart uvedla, že prosincové tržby v prodejnách fungujících alespoň rok stouply o 1,7%, což je méně než trhem očekávaný nárůst o 2,8%. Williams Sonoma specializovaný na exkluzivnější kuchyňské vybavení reportoval propad prosincových tržeb o 24,3%, Sears Holdings ohlásil pokles tržeb o 7,3%.
Americká jednička na prodej oblečení Gap ohlásil pokles tržeb o 14%
Podle International Council of Shopping Centers (ISCS) prosincové tržby v prodejnách otevřených alespoň rok poklesly o 1%. To odpovídá odhadům výzkumné agentury Thomson Reuters. Podle ISCS plná polovina nakupujících utratila na konci minulého roku méně než v r.07. Podle analytiků mnohé obchody zanamenaly pouze poloviční prodeje oproti konci r.07.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz