Značka České pivo pro každého
Chráněné označení České pivo, jehož užívání 17. října definitivně schválila Evropská komise, má především chránit české pivo a zamezovat jeho napodobování. Základními požadavky pro jeho užívání jsou nyní místo výroby na území českých zemí, místo původu a složení základních surovin, použitá technologie typická pro výrobu českého piva a kvalitativní ukazatele hotového piva, jako jsou extrakt v původní mladině, obsah alkoholu, barva, hořkost, pH a míra prokvašení.
"Cílem ochrany zeměpisného označení České pivo bylo zejména zabránit tomu, aby byl jako české pivo označován výrobek vyrobený netradičními metodami v České republice nebo vyrobený tradičními metodami, ale v zahraničí", uvedl ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Podle předsedy Úřadu průmyslového vlastnictví Karla Čady je označení pro výrobce, kteří jej užijí, obrovskou marketingovou výhodou. O zapsání na seznam ochranných označení čeští pivovarníci zažádali již krátce po vstupu ČR do EU v roce 2004. Vedly je k tomu závěry výzkumu Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského, které dokázaly, že české pivo se liší svými vlastnostmi od zahraničních piv, vysvětlil důvody snahy pivovarníků Veselý.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz