Juan Valdez proti Starbucks
Na první pohled se marketingová akce kolumbijských pěstitelů kávy zdá nesmyslná –gigant Starbucks, který se navíc hlásí k odpovědnému přístupu k pěstitelům kávy, drtí konkurenci s více než 10 tisíci kavárnami po celém světě. Ve chvíli, kdy americký řetězec přiznal ztráty a zavřel 600 kaváren, Kolumbijci naopak plánují otevřít 500 nových kaváren a expandovat do Evropy. Káva pod značkou Juan Valdez se prodává ve 101 kavárnách, nejen v rodné Kolumbii, ale také v New Yorku, Philadelphii a dokonce i v kolébce americké kávy, v Seattlu. Síť je pojmenována po imaginárním pěstiteli kávy, kterého si vymyslela reklamní agentura před téměř 50 lety. A důvodem jejich existence prý není zisk, ale propagovat kolumbijskou kávu. Tamní pěstitelé založili svoji federaci už v roce 1927; tehdy byla hlavním důvodem snaha o stabilizaci trhu a cen. Každé čtyři roky mají schůzi, na kterou se z dálky dostaví, často pěšky, značná část ze 4 miliónů pěstitelů. Marketingová síla federace není malá, od roku 1959, kdy agentura Doyle Dane Bernbach vymyslela postavu Juana Valdeze, federace investovala stovky miliónů dolarů. Během té doby už Valdeze v televizních reklamách hráli dva herci, pytle s kávou s jeho tváří jsou na prodej po celém světě. V roce 2005 Valdez dokonce porazil Ronalda McDonalda v souboji reklamních postav a byl umístěn na Chodník slávy na Madison Avenue.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz