Chtějí nám zbořit Masaryčku, prý máme málo nákupních center
S trochou nadsázky by se dalo říct, že investoři, a teď myslím ty, kteří si pravidelně kupují nějaké ty akcie na trzích, by si mohli mnout ruce. Po týdnech strádání totiž hned zkraje týdne oznámila některá česká média, že Praha plánuje likvidaci Masarykova nádraží a v nově uvolněném prostoru chtějí radní Prahy vystavět nové obchodně-administrativní centrum. Nehledě na dopravní přeložky a přesměrování vlaků na Hlavní nádraží. Takže příležitost pro developerské společnosti a možnost růstu pro jejich akcie. Jenže… věc má i svou druhou stránku.
Realitní developeři už po oznámení pražských radních, že hodlají zlikvidovat budovu Masarykova nádraží jistě „čují“ pořádný kšeft, zatímco většina diskutujících na webech k této zprávě si obrazně řečeno ťuká na čelo a ve všech pádech skloňuje aroganci, nadutost a hloupost mocipánů. Musím říct, že v tomhle případě jim (rozuměj diskutujícím) dost fandím. Škoda, že místo skleněných pekel, která se za několik málo let vyžijí a „vyobchodují“, nepřemýšlejí radní raději o tom, jak zlepšit dopravu v centru města, zlepšit kapacity linek a jak zkrátit cestu do práce pro lidi, kteří mají v centru Prahy kanceláře. Je to tak, bohužel většina z těch mocipánů, ať černých, bílých, modrých, červených, nebo zelených, přemýšlí nachlup stejně – totiž jak rychle zaplnit vlastní kasičku. Bez ohledu na výsledek. A to se pak hodí řeči o blahu obyvatel, nových možnostech nakupování a umístění administrativních budov.
Hlavní město si k účelu likvidace dokonce nechalo vypracovat speciální studii. Ta mimo jiné říká, že v prvních fázích přestavby mají být zbourány objekty v severní části Masarykova nádraží, tedy stavby podél ulice Na Florenci. Pak by mělo dojít k propojení ulic Na Florenci a Pernerova a zároveň spojení ulic Opletalova a Na Florenci. Ulice Opletalova bude vybíhat i do území dnešního kolejiště. Město počítá s tím, že by pak od hlavní budovy Masarykova nádraží proudila pěší zóna, na které se počítá i s výsadbou stromů.
Podél této široké ulice, kterou někteří architekti označují za náměstí, by mělo vzniknout nové administrativně-obchodní centrum. Zcela zastavěna by tak byla strana ulice Na Florenci. S výstavbou se počítá i ve spodní části ulice Hybernská. Tedy v návaznosti na budovu České pošty. A co víc, jak uvádí například online deník Aktuálně.cz, historické centrum Prahy by se mělo v místě kolejiště probíhajícího pod magistrálou propojit se Žižkovem a Karlínem. Autobusové nádraží Florenc zůstane zachováno.
Jenže, když si vzpomenete na argumenty pro zánik nádherné budovy nádraží Těšnov, které muselo v hlavním městě ustoupit stavbě automobilové Magistrály, určitě vám bude běhat mráz po zádech. Tehdy se také skloňovalo ve všech pádech dobro pro občany, perspektiva do budoucna a podobné bláboly. Dnes vidíme, že žádné budoucno na Magistrále není. A dobro pro občany? Jenže teď snad žijeme v jiné době, alespoň věřím .Aroganci a výdělkuchtivým mocipánům bychom měli jasně říct, kudy cesta vede a kudy už vlak nepojede. Tedy doufám, že ne tím tunelem pod zemí od Negrelliho viaduktu…
Poslední zprávy z rubriky Výběr zpráv:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.06.2024 Překoná zlato historická maxima?
25.06.2024 Streamovací platformy z pohledu investora:…
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Miroslav Novák, AKCENTA
Červnové zasedání bankovní rady ČNB – poslední snížení úrokových sazeb o 50 bodů
Petr Lajsek, Purple Trading
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets