Inzerenti z televize míří s tv spoty na internet, je to efektivnější
Půjde televizní reklama na internet? Tuhle otázku si v posledních týdnech klade stále více domácích mediálních manažerů. Zjistili totiž, že vzhledem k narůstající internetové penetraci, která aktuálně činí 55 % populace, rostoucímu objemu času stráveného na internetu i rostoucí rychlosti připojení, začíná vycházet televizní kampaň na internetu mnohem efektivněji, než by vyšla v samotné televizi.
Mediální agentura OMD Czech v minulých měsících prováděla zcela unikátní testy využití internetu jako nosiče pro TV spot. Cílem bylo porovnání efektivity obou cest za srovnatelných podmínek. Ve spolupráci se svým klientem SONY a internetovými servery Seznam.cz, Centrum.cz a iDnes.cz byla spuštěna kampaň zaměřená na propagaci TV Bravia. V rámci korektnosti výzkumu byl použit TV-Spot, který ještě neběžel v žádném jiném médiu. Tento spot byl zkonvertován a nasazen na frekventované pozice o rozměrech 300*300 a 300*250 pixelů.
Po skončení kampaně byl, za pomoci unikátního systému OMD snapshot a měřícího systému Gemius, proveden sběr dat a následně jejich vyhodnocení. Pro srovnání s efektivitou průměrné TV kampaně měřené stejným systémem, byl použit model porovnávání počtu zásahů, naměřené awareness a cen. Na základě srovnání počtu zásahů nutných k vytvoření jednoho bodu awareness se došlo k závěru, že je pro internet nutné vytvořit o 54% více kontaktů než v TV, naopak cena v TV je o 81% vyšší než cena na internetu.
Z tohoto porovnání pak ve výsledku plyne, že každá koruna Gross využitá na internetu byla 1,2 efektivnější než v TV. Lze tak čekat, že se na internetu, alespoň s doménou .cz brzy objeví zástupy televizních reklamních zadavatelů.
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz