(Kurzy.cz)
Tržní podíl ČEZu klesl u velkých podniků pod 40%
Na dnešní tiskové konferenci věnované nové akviziční kampani ČEZ oznámil, že jeho celkový tržní podíl poklesl celkem na 45%. Na tomto poklesu se podepsal pokles tržního podílu v segmentu velkých a středních podniků, kde podíl poklesl pod 40% (hranice dominance) a dosáhl 36%. Na tomto podílu by tržní podíl ČEZu měl v letošním roce dle slov ČEZu setrvat. To, že podíl ČEZu bude klesat pod hranici 40%, bylo ČEZem již dříve avizováno a trhem tedy očekáváno. V roce 2005 byl přitom podíl ČEZu v segmentu velkých podniků 50%. Pokles tržního podílu souvisí se vstupem nových obchodníků na trh (vznik energetické burzy), pokles tržního podílu ČEZu byl očekáván.
Hlavním bodem tiskové konference bylo předstvanení kampaně zaměřené na domácnosti a střední podniky. Podíl ČEZu v tomto segmentu dosáhl ke konci roku 2007 60%. Impulsem ke srovnávací kampani, jejím cílem je samozřejmě získat zákazníky konkurence (PRE, E.On), je fakt, že ceny pro koncové zákazníky má ČEZ v segmentu retail nižší. Důvodem nižších cen je fakt, že ČEZ si zajistil nižší ceny velkoobchodní elektřiny a i jejich růst regulovaných složek ceny elektřiny (za distribuci, přenos atd.) pro konečné zákazníky na rok 2007 je nižší než konkurence. Dle slov ředitele divize obchod vzbudila kampaň mezi lidmi značný zájem. ČEZ očekává, že tato kampaň bude mít úspěch a zákazníci z řad domácností k němu přejdou v řádu desítek tisíc. Přesné cíle reklamní kampaně ČEZ odmítl komentovat. ČEZ navíc sdělil, že i pro konečné zákazníky plánuje zavést víceleté produkty. Při předpokladu dalšího růstu cen elektřiny v dalších letech by dle nás tento produkt mohl vzbudit u domácnosti zájem.
Celkově hodnotíme, že informace prezentované na tiskové konferenci nebudou mít na akcie ČEZu významný dopad, protože informace o tom, že tržní podíl ČEZu u velkých podniků klesá pod 40% byly již avizované. Akcie ČEZu dnes díky negativní náladě na trhu klesají na 1185 Kč (-3,6% d/d).
Petr Novák
Klíčovou činností pro ČEZ je výroba elektřiny a měl by se také soustředit na své zahraniční projekty. I přes tento mírně
negativní signál neočekáváme, že by to mělo významný vliv na ziskovost ČEZu.
Radim Kramule, Jakub Židoň
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz