Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  15.08.2007 10:30:46

Dobrodruzi, realisté a snílci


Norimberk, 7. 7. 2007GfK Lifestyle Research přichází s rozšířeným systémem mezinárodně platné segmentace. Nová typologie životního stylu spotřebitele GfK Roper Consumer Styles, což je rozšíření založené na zkušenostech získaných pomocí předchozích životních stylů GfK Euro-Socio-Styles, představuje novou databázi, která rozšiřuje globální potenciál využití systému.

Určitá marketingová strategie může být ještě úspěšnější v případě, že je šita na míru konkrétním typům spotřebitelů, kdy nezáleží na tom, jestli se jedná o nadšené dobrodruhy, realisty orientované na budoucnost nebo o materialistické snílky.

Již od 80. let 20. století se v rámci GfK Lifestyle Research analyzují hodnotové systémy spotřebitelů, nákupní preference a životní styl, a to za účelem umožnit prodejcům a výrobcům oslovit konkrétní cílové skupiny. Předchozí typologie životního stylu Euro-Socio-Styles vyvinutá společností GfK na základě tohoto výzkumu, která byla ověřená a vyzkoušená v celé Evropě, dostala zcela nový základ. Základní data budou nadále poskytovaná firmou Roper Reports Worldwide, přičemž každoroční globální spotřebitelská šetření GfK se budou vydávat pod názvem Elmo Roper, což je zakladatel společnosti pro výzkum trhu v USA. V rámci hladkého přechodu od minulé typologie životního stylu Euro-Socio-Styles se výzkumného šetření zúčastnilo navíc necelých 5 000 spotřebitelů ve čtyřech evropských zemích a toto šetření pracovalo s životním stylem spotřebitelů GfK Roper Consumer Styles stejně jako s koncepty Euro-Socio-Styles.

Schopnost reagovat na globalizaci

Nový nástroj výzkumu trhu umožňuje společnosti GfK reagovat na požadavky pokračující globalizace, která v současné době probíhá v celé řadě firem a společností. Nová typologie vypracovaná společností Roper Reports Worldwide je v současné době k dispozici pro 38 zemí na pěti kontinentech.
Podobně jako Euro-Socio-Styles, jsou také životní styly identifikované výzkumem GfK Roper Consumer Styles utříděné do kategorií. Přes národní rozdíly ve skupinách spotřebitelů a mezi jednotlivými životními styly se základní struktury hodnotových systémů a charakteristiky spotřebitelů, které již byly zjištěné v rámci typologie Euro-Socio-Styles, projevují také v typologii GfK Roper Consumer Styles. Regionální a národní rozdíly se ukazují podle různých velikostí regionálních cílových skupin. Pomocí různých dat o hodnotových systémech, preferencích značek a trávení volného času lze také zjistit a analyzovat osobité charakteristiky či specifika platné pro daný národ.

Na seznamu s životními styly jsou spotřebitelé polarizováni do čtyř skupin podle jejich hodnotových systémů a preferencí, např.: materialistické skupiny zahrnující osoby, které jsou podle vlastních slov “hledači ochranného štítu pro své pohodlí a komfort” a “snílci”, kteří touží po materiálním bohatství. Na opačném konci škály je “kritická” post-materialistická skupina, pro kterou je důležité vzdělání a udržitelná prosperita. V blízkosti těchto skupin stojí svobodomyslní jednotlivci a skupiny orientované na design. Na druhé straně opakem hédonistických a požitkářských skupin, které inklinují k větším rizikům, jako jsou „dobrodruzi“, kterým záleží na trendech, se nacházejí puritáni. To je skupina spotřebitelů zahrnující osoby, které mají všechno “dobře odůvodněné” a potřebují harmonii a jistotu, a pak také realisty, kterým záleží na ekologii, a kteří předtím, než se rozhodnou ke koupi, rádi věnují spoustu času na rozsáhlá porovnávání a srovnávání jednotlivých značek.

Marketing cílových skupin na základě mezinárodních dat

Spektrum aplikací koresponduje s širokými možnostmi, které už nabízela typologie Euro-Socio-Styles. Typologii životního stylu GfK Roper Consumer Styles lze použít pro aplikaci a integraci v rámci plného rozsahu marketingového procesu. Data jsou v rozsahu od národních a mezinárodních analýz životního stylu a preferencí jednotlivých produktů až k optimalizaci komunikace směrem ke specifickým cílovým skupinám a plánování médií. Od podzimu roku 2007 bude tato nová typologie integrovaná do jednoho z předních německých šetření výzkumu trhu, a tak konečná tvrzení týkající se preferencí tiskových titulů a použití internetu v různých životních stylech budou dostupné také pro Německo. Kombinováním dat pocházejících z globálních databází spotřebitelů firmy Roper Reports Worldwide budeme mít nyní poprvé možnost studovat životní styly v kontextu globálních spotřebitelských trendů a cílových skupin, které jsou specifické pro jednotlivé firmy.

GfK Lifestyle Research

GfK Lifestyle Research nabízí komplexní spotřebitelská šetření a analýzy založené na rozsáhlých mezinárodních studiích od 80. let 20. století. V tomto kontextu provádějí GfK panely výzkumy pro jednotlivé společnosti až na vzorku cca 100 000 spotřebitelů, u nichž sledují jejich životní styl, postoje a spotřební zvyklosti. Typologie životního stylu GfK je integrovaná do panelů spotřebitelů a studií zabývajících se médii. Aplikace pro firmy sahají od problematiky vztahující se k positioningu přes koncept a vývoj výrobku až k optimalizaci komunikace a direkt marketing.

Pro další informace: Thomas Peichl, GfK Lifestyle Research,
tel. +49 911 395-2700, thomas.peichl@gfk.com

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.czwww.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.Více viz: www.gfkcr-ww.com
Retail and Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.Více viz: www.gfkms.com
Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG.Více viz: www.gfkcs.com
 Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.Více viz: www.gfk.com
 HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv.Více viz: www.gfk.com

On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688