Dobrodruzi, realisté a snílci
Norimberk, 7. 7. 2007 – GfK Lifestyle Research přichází s rozšířeným systémem mezinárodně platné segmentace. Nová typologie životního stylu spotřebitele GfK Roper Consumer Styles, což je rozšíření založené na zkušenostech získaných pomocí předchozích životních stylů GfK Euro-Socio-Styles, představuje novou databázi, která rozšiřuje globální potenciál využití systému. Určitá marketingová strategie může být ještě úspěšnější v případě, že je šita na míru konkrétním typům spotřebitelů, kdy nezáleží na tom, jestli se jedná o nadšené dobrodruhy, realisty orientované na budoucnost nebo o materialistické snílky. Již od 80. let 20. století se v rámci GfK Lifestyle Research analyzují hodnotové systémy spotřebitelů, nákupní preference a životní styl, a to za účelem umožnit prodejcům a výrobcům oslovit konkrétní cílové skupiny. Předchozí typologie životního stylu Euro-Socio-Styles vyvinutá společností GfK na základě tohoto výzkumu, která byla ověřená a vyzkoušená v celé Evropě, dostala zcela nový základ. Základní data budou nadále poskytovaná firmou Roper Reports Worldwide, přičemž každoroční globální spotřebitelská šetření GfK se budou vydávat pod názvem Elmo Roper, což je zakladatel společnosti pro výzkum trhu v USA. V rámci hladkého přechodu od minulé typologie životního stylu Euro-Socio-Styles se výzkumného šetření zúčastnilo navíc necelých 5 000 spotřebitelů ve čtyřech evropských zemích a toto šetření pracovalo s životním stylem spotřebitelů GfK Roper Consumer Styles stejně jako s koncepty Euro-Socio-Styles. Schopnost reagovat na globalizaci Nový nástroj výzkumu trhu umožňuje společnosti GfK reagovat na požadavky pokračující globalizace, která v současné době probíhá v celé řadě firem a společností. Nová typologie vypracovaná společností Roper Reports Worldwide je v současné době k dispozici pro 38 zemí na pěti kontinentech. Na seznamu s životními styly jsou spotřebitelé polarizováni do čtyř skupin podle jejich hodnotových systémů a preferencí, např.: materialistické skupiny zahrnující osoby, které jsou podle vlastních slov “hledači ochranného štítu pro své pohodlí a komfort” a “snílci”, kteří touží po materiálním bohatství. Na opačném konci škály je “kritická” post-materialistická skupina, pro kterou je důležité vzdělání a udržitelná prosperita. V blízkosti těchto skupin stojí svobodomyslní jednotlivci a skupiny orientované na design. Na druhé straně opakem hédonistických a požitkářských skupin, které inklinují k větším rizikům, jako jsou „dobrodruzi“, kterým záleží na trendech, se nacházejí puritáni. To je skupina spotřebitelů zahrnující osoby, které mají všechno “dobře odůvodněné” a potřebují harmonii a jistotu, a pak také realisty, kterým záleží na ekologii, a kteří předtím, než se rozhodnou ke koupi, rádi věnují spoustu času na rozsáhlá porovnávání a srovnávání jednotlivých značek. Marketing cílových skupin na základě mezinárodních dat Spektrum aplikací koresponduje s širokými možnostmi, které už nabízela typologie Euro-Socio-Styles. Typologii životního stylu GfK Roper Consumer Styles lze použít pro aplikaci a integraci v rámci plného rozsahu marketingového procesu. Data jsou v rozsahu od národních a mezinárodních analýz životního stylu a preferencí jednotlivých produktů až k optimalizaci komunikace směrem ke specifickým cílovým skupinám a plánování médií. Od podzimu roku 2007 bude tato nová typologie integrovaná do jednoho z předních německých šetření výzkumu trhu, a tak konečná tvrzení týkající se preferencí tiskových titulů a použití internetu v různých životních stylech budou dostupné také pro Německo. Kombinováním dat pocházejících z globálních databází spotřebitelů firmy Roper Reports Worldwide budeme mít nyní poprvé možnost studovat životní styly v kontextu globálních spotřebitelských trendů a cílových skupin, které jsou specifické pro jednotlivé firmy. GfK Lifestyle Research GfK Lifestyle Research nabízí komplexní spotřebitelská šetření a analýzy založené na rozsáhlých mezinárodních studiích od 80. let 20. století. V tomto kontextu provádějí GfK panely výzkumy pro jednotlivé společnosti až na vzorku cca 100 000 spotřebitelů, u nichž sledují jejich životní styl, postoje a spotřební zvyklosti. Typologie životního stylu GfK je integrovaná do panelů spotřebitelů a studií zabývajících se médii. Aplikace pro firmy sahají od problematiky vztahující se k positioningu přes koncept a vývoj výrobku až k optimalizaci komunikace a direkt marketing. Pro další informace: Thomas Peichl, GfK Lifestyle Research, Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz. GfK Group GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com. Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Nemovitosti, reality - byty, domy
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Michal Petrák, Comgate
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.