Direct Pojišťovna chce být vlivným hráčem na trhu
Nejmladší pojišťovací dům na českém trhu se jmenuje Direct Pojišťovna. Finanční ředitel a předseda představenstva společnosti Štěpán Havlas ale říká, že se chtějí stát významným hráčem na pojišťovacím trhu.
Pojišťovna Direct se profiluje jako společnost, jejíž hlavní službou je nabídka povinného ručení, proč?
Na českém trhu působíme od května letošního roku v oblasti přímého prodeje pojištění motorových vozidel. V tuto chvíli nabízíme povinné ručení, které bude velmi rychle, během několika málo týdnů, doplněno o nabídku havarijního pojištění. V průběhu léta letošního roku již tedy budeme nabízet kompletní paletu produktů pro motoristy.
Kdo za Direct Pojišťovnou stojí a jaké je její kapitálové zajištění a garance?
Jediným akcionářem DIRECT Pojišťovny je nizozemská společnost GDII B.V. (Global Direct Insurance Investments B.V.). Jejími vlastníky jsou společnosti D.I.F.I. (Direct Insurance Financial Investments Ltd.) a R&SA (Royal & SunAlliance Insurance Group plc). D.I.F.I. je mezinárodní finanční skupina podnikající v oblasti pojištění a financí. Působí v Izraeli, Polsku a v České republice. Specializuje se na prodej pojištění motorových vozidel koncovému zákazníkovi. Britská R&SA má již téměř tři staletí dlouhou tradici v pojišťovnictví. Působí ve více než 130 zemích a je jednou z největších nadnárodních pojišťovacích skupin. Stabilita a tradice obou těchto společností jednoznačně dokazují silné kapitálové zázemí naší pojišťovny.
S jakými provozními náklady firma počítá, než se stabilizuje její pozice na trhu?
Struktura našich provozních nákladů je významně odlišná od standardních pojišťoven. Nejsou zatíženy žádnými provizemi, což nám umožňuje přímý prodej našich produktů koncovému zákazníkovi, tj. bez finančních nákladů na zprostředkovatele. Obchodní model, který nabízíme, je modelem s významnou nákladovou efektivitou. Na základě zkušeností našich sesterských společností (např. na polském trhu velmi úspěšné Link4) počítáme s rychlejší návratností úvodních investic oproti standardním pojišťovnám.
Jakého výsledku a v jakém časovém horizontu chce pojišťovna na českém trhu dosáhnout?
Chtěli bychom se samozřejmě stát významným hráčem na trhu pojištění motorových vozidel. Během několika příštích let chceme náš tržní podíl stabilizovat na úrovni středně velké pojišťovny.
Jaké jsou hlavní prodejní kanály společnosti a budou se v čase nějak rozšiřovat?
Využíváme přímý způsob prodeje, komunikujeme tedy přímo se zákazníkem. V tuto chvíli prostřednictvím telefonní linky, ke které se na podzim letošního roku připojí také internet.
Kromě toho, že si potenciální zákazník přečte nebo uvidí v tv spotu, že Direct nabízí atraktivnější sazby, v čem jsou ještě konkurenční výhody firmy?
Náš zákazník neutrácí zbytečné peníze za zprostředkování služby a za pojištění tím ušetří 20% proti průměrným sazbám na trhu. V ceně produktu navíc získává řadu doplňkových služeb, jako např. pojištění škod na vozidle vzniklých v důsledku špatného stavu vozovky. Stavíme na jednoduchosti, efektivitě a respektu vůči klientovi. K tomu se váží konkurenční výhody, které nám poskytuje přímý model prodeje, a kterými chceme na trhu uspět - cenově výhodné produkty, plný servis, jednoduchost a rychlost komunikace a vysoká kvalita poskytovaných služeb.
Štěpán Havlas (1974), finanční ředitel a předseda představenstva DIRECT Pojišťovny, a.s. absolvoval Fakultu mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze. První pracovní zkušenosti v oblasti bankovnictví získal v eBance, a.s., kde se jako Product Manager v divizi Strategie a rozvoje spolupodílel na obchodním rozvoji společnosti. V letech 1999 – 2001 pak, rovněž v eBance, a.s., zastával pozici Regionálního ředitele pro oblast Praha. Jeho hlavní pracovní náplní bylo personální a provozní řízení poboček v regionu, včetně odpovědnosti za obchodní výsledky. Projektové zkušenosti získal jako Senior Consultant v IBM Business Consulting Services (dříve PricewaterhouseCoopers Consulting). V letech 2003 – 2006 působil v ČSOB Leasing, a.s., kde zastával post Manažera Finančního řízení. Zde bylo v jeho kompetencích zejména komplexní ekonomické řízení společnosti. Od ledna roku 2007 působí v DIRECT Pojišťovně, a.s. Štěpán Havlas absolvoval v Praze, Japonsku a v Itálii řadu profesních kurzů a školení v oblasti obchodu a bankovnictví. Plynně hovoří anglicky.
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz