Měsíc absolventů on-line v dubnu bude již posedmé, název: Absolventi na koni
Počet míst pro absolventy roste! Průzkum britské asociace zaměstnavatelů absolventů AGR (Associates of Graduates Recruiters) odhaduje letošní nárůst o 15 procent; v celé Evropě pak až o 18% - přičemž tento trend trvá již několik let. I v České republice. Podle manažerky Recruimentu Komerční banky Soni Planerové se počet míst pro absolventy zvýšil v této společnosti od roku 2002 téměř o 50 procent. Skupina Siemens v České republice zaměstnává podle Jana Kopeckého z oddělení HR Communications zhruba čtyřikrát více absolventů vysokých škol než před pěti lety.
Virtuální veletrh pracovních příležitostí Měsíc absolventů on-line, který v dubnu na www. jobs.cz proběhne už posedmé, zájem o mladé vysokoškoláky ze strany firem potvrzuje. Během této akce se téměř čtyřicítka zaměstnavatelů bude snažit v on-line diskuzích zaujmout studenty a čerstvé absolventy pro to, aby po škole nastoupili právě k nim.
Projektu MAO se účastní kolísavě mezi deseti a dvaceti tisíci studentů - je největší svého druhu na českém Internetu. Startoval již v roce 2001. Kdo tehdy věděl, že absolventi vysokých, ale i středních škol se během několika let z popelek pracovního trhu stanou tak zaměstnavateli obletovanou skupinou? Mezitím se ale pracovní trh kvalifikovaných profesí přílivem investorů vyčerpal. Firmy tedy často upouštějí od podmínky praxe a oslovují mladé lidi již na školách. Zejména ty nadnárodní, které si mohou dovolit investovat do „trainee“ programů.
Firmy stojí samozřejmě pouze o ty, kteří vyhovují jejich dost náročným požadavkům. Nestačí jim jen odbornost – trvají na znalosti angličtiny a takzvaných měkkých dovednostech. Nemá je zdaleka každý absolvent. Nicméně, profil mladých vysokoškoláků se za posledních pár let proměnil k lepšímu – to personální manažeři potvrzují. „Podíl na tom mají zejména zahraniční stáže, na které vyjíždí mnoho studentů a získává lepší jazykovou výbavou a samostatný přístup k práci,“ dodává Soňa Planerová.
Podle Evy Havlíčkové z jobs.cz, která má MAO na starosti, se firmy do projektu hlásí rády, protože věří, že tady potkají ty podnikavější ze studentů – ty, kteří se umí zorientovat a jsou aktivní. Dobré zacílení MAO na „úzkoprofilové“ skupiny je dáno i tím, že jeho dlouhodobým partnerem je IAESTE, studentská organizace působící na technických vysokých školách. O techniky je totiž na trhu práce velký zájem.
Letos se MAO účastní od 2.dubna do 3.května třicet šest společností. Jejich seznam i prezentace, ale také seznam cen, které studenti mohou vyhrát při slosování účastníků, a přesný rozvrh on-line diskuzí je od konce března na www.jobs.cz/absolvent. Poprvé se také jako zaměstnavatel představí i samotný organizátor akce a provozovatel www.jobs.cz společnost LMC.
Tradiční součástí MAO je i soutěž pro studenty o ceny – první cena je notebook – a anonymní dotazníkový průzkum mezi zúčastněnými studenty, který zjišťuje jejich zaměření studia, dosavadní praxi, znalosti jazyků, ale i platové požadavky. Vyhodnocené výsledky průzkumu jsou k dispozici zúčastněným firmám.
Měsíc absolventů on line 2007
2.4. - 3.5. každý den kromě pátku v 14.00 – 15.30 a 16.00 – 17.30 hodin
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI