Zjistil to kontinuální výzkum Data Support, který provádí společnost GfK Praha mezi osobami ve věku 12-79 let. Součástí tohoto výzkumu je i řada informací týkajících se užití internetu. Tato tisková zpráva informuje o osobách, které užívají internet denně nebo téměř denně.
Ve 4. čtvrtletí 2006 užívalo internet celkem 3 869 000 osob (44 % z celé populace ČR ve věku 12-79 let). Osob, které užívaly internet denně nebo téměř denně, bylo 1 863 000 (21 % z celé populace ČR ve věku 12-79 let). Tedy téměř každý druhý uživatel internetu (48 %) užívá internet denně nebo téměř denně.
Počet denních uživatelů internetu se zvyšuje. V roce 2003 užívalo internet denně nebo téměř denně 11 % populace (33 % z uživatelů internetu).
Kdo jsou denní uživatelé?
Mezi denními uživateli převažují muži (59 %). Z hlediska věku dominují osoby do 29 let, ale denních uživatelů přibývá i mezi ostatními věkovými skupinami. Z hlediska vzdělání převažují osoby s vyšším vzděláním (maturita, VŠ). Z pohledu zaměstnání je nejvyšší zastoupení denních uživatelů internetu mezi vedoucími pracovníky (62 %), studenty a žáky (41 %) a podnikateli (37 %).
Kde jsou připojení k internetu?
Nejvíce každodenních uživatelů má připojení k internetu doma (84 %), pak v práci (50 %) a ve škole (25 %).
K čemu užívají internet?
Nejvíce každodenních uživatelů využívá internet k posílání e-mailů (66 % používá denně, téměř denně), dále ke sledování zpravodajství (38 %), hledání osobních informací (30 %), hledání informací pro zaměstnání (28 %), hledání informací o zboží a službách (20 %) a diskusi, chatu (19 %).
Jak jsou připojeni k internetu?
Nejčastějším připojením k internetu doma je bezdrátové připojení (téměř 30 % každodenních uživatelů internetu).
Informace o výzkumu
Uvedená data vycházejí z údajů za 4. čtvrtletí 2006 výzkumu Data Support, dotazováno bylo 7 156 osob ve věku 12 – 79 let.
Skupina GfK v ČR
Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.
GfK Group
GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Ke třinácti společnostem, které mají své sídlo v Německu, patří do skupiny přes 130 dceřiných společností a poboček působících v 70 zemích světa. V současné době má GfK více než 7 800 zaměstnanců, z toho jich 80 % pracuje mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Custom Research |
Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů. Více viz: www.gfkcr-ww.com |
Retail and Technology |
Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky. Více viz: www.gfkms.com |
Consumer Tracking |
Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG. Více viz: www.gfkcs.com |
Media |
Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů. Více viz: www.gfk.com |
HealthCare |
Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. Více viz: www.gfk.com |
Další informace:
|