Skupina GfK získává smlouvy na provedení výzkumu na celém světě, rozšiřuje své panely a zavádí nové technologie měření.
15. 2. 2007, Norimberk – GfK Romania bude nejméně čtyři roky poskytovat oficiální údaje o sledovanosti televizí v Rumunsku, a to od ledna 2008. V Bulharsku měří společnost GfK Audience Research Bulgaria sledovanost televizí již od konce roku 2006. Smlouva na výzkum sledovanosti TV uzavřená se společností Intomart GfK v Nizozemí byla prodloužena o další 3 roky a smlouva se společností GfK Ukraine platí až do roku 2012. Mimo to se skupině GfK podařilo vybavit panely TV diváků v Indii, Pákistánu a na Kypru dalšími a také novými přístroji na měření sledovanosti.
Skupina GfK průběžně upevňuje pozici v oblasti výzkumu televize po celém světě za pomocí nových i prodloužených smluv a neustálého zlepšování používané technologie měření. Pan Wilhelm Wessels, člen představenstva GfK zodpovědný za divizi Media, říká: “Jsme velmi potěšeni, že se nám podařilo potvrdit a posílit pozici v oblasti mezinárodního televizního výzkumu získáním nových smluv o provedení výzkumu. S tím spojený úspěch naší technologie měření sledovanosti televize Telecontrol potvrzuje, že skupina GfK reaguje na požadavky specifické pro jednotlivé země nabídkou technologie na nejvyšší úrovni. Základem našeho úspěchu bylo a je i do budoucna bude jedinečné spojení odborné kvalifikace v prostředí místních mediálních trhů a špičkového hardwarového a softwarového vybavení.”
Rumunsko
Asociace ARMA, která zastřešuje rumunské TV stanice, inzerenty a mediální agentury, pověřila od ledna 2008 společnost GfK Romania oficiálním výzkumem televizní sledovanosti. Pobočka GfK v Rumunsku vybaví 1200 domácností peoplemetry TC VIII TV, vyvinutými švýcarskou skupinou Telecontrol, členem GfK Group. Toto zařízení měří sledovanost všech dostupných rumunských a mezinárodních TV stanic a dále použití videorekordérů, DVD přehrávačů, set-top boxů nebo herních konzolí. Stejně jako v případě všech dalších systémů peoplemetrového výzkumu, realizovaného GfK, jsou zjištěná data automaticky ještě v noci odesílána do GfK Romania, aby bylo možné údaje o sledovanosti zpřístupnit již následující den. Smlouva na výzkum TV je s asociací ARMA uzavřená na dobu 4 let.
Bulharsko
Společnost GfK Audience Research Bulgaria (GARB), založená speciálně pro tento účel, dodává v Bulharsku oficiální data o sledovanosti televizí již od konce roku 2006. Peoplemetry TC VIII se používají v reprezentativním panelu 750 domácností. Stejně jako v případě Rumunska se měří i využití dalších zařízení připojených k televizním přijímačům. V současné době se monitoruje sledovanost dvanácti volně dostupných TV stanic; v budoucnosti se počítá také s měřením sledovanosti placených TV kanálů.
Nizozemí
Společnost Intomart GfK a Holandská asociace pro výzkum sledovanosti televize (SKO) prodloužily trvání smlouvy o výzkumu dosahu TV v Nizozemí, která existuje od roku 1964 a to na další 3 roky. Během tohoto období bude pobočka GfK vedle standardního výzkumu sledovanosti všech TV stanic používat nebo testovat i novou technologii umožňující měřit odloženou sledovanost a netradiční televizní spotřebu. Společnost Intomart GfK v současné době provádí aktualizaci peoplemetrů, instalovaných v 1250 domácnostech tak, aby zahrnovaly i funkci Enhanced Audio Matching (EAM). Tato technologie umožňuje zaznamenávat krátkodobě časově odloženou sledovanost TV z digitálních hard disků nebo DVD rekordérů.
Ukrajina
Společnost GfK Ukraine nedávno znovu vyhrála místní výběrové řízení na měření televizní sledovanosti. V rámci pětileté smlouvy o provedení výzkumu, platné pro období od roku 2008 do roku 2012, dojde k vytvoření nového a rozšířeného panelu, který bude zahrnovat více než 2500 domácností. Tento panel bude kompletně vybavený měřícím systémem TC VIII tak, aby odrážel měnící se vývoj v nabídce a spotřebě televize zejména s ohledem na digitální segment.
Indie
Indická výzkumná společnost specializovaná na výzkum sledovanosti, společnost aMap, rozšířila na začátku tohoto roku existující panel domácností o dalších 1000, čímž celkový počet sledovaných domácností nyní dosahuje 7000. Tento panel je největší na světě a pracuje s nástrojem firmy GfK TC VIII Standard. Firma aMap měří dosah televizních programů v Indii už od roku 2004 a od ledna letošního roku poskytuje informace 75 různým televizním stanicím. Společnost plánuje ve střednědobém horizontu rozšíření panelu na 19000 domácností.
Pákistán
Společnost zabývající se výzkumem médií v Pákistánu – Medialogic začne od poloviny roku používat systém TC VIII v 500 domácnostech. To znamená, že technologie skupiny GfK bude měřit sledovanost všech televizních stanic, které vysílají v Pákistánu. Pomocí nového panelu diváků zavádí firma Medialogic vůbec první elektronický výzkum televize v Pákistánu.
Kypr
Sledovanost TV, poslechovost rozhlasu a čtenost tištěných médií se na středomořském ostrově Kypru měří od poloviny roku 2006, a to pomocí nejmodernějšího multimediálního měřícího nástroje od skupiny Telecontrol – MediaWatch III. Kyperská společnost Watch Media provozuje panel, ve kterém vždy nových 300 účastníků nosí měřící přístroj MediaWatch po dobu dvou týdnů. Respondenti se zúčastní výzkumu 2x ročně. Celkově se tak měří mediální chování 4000 jednotlivců za rok v průběhu zhruba 110 000 měřených dnů. Měřící zařízení (MediaWatch) bylo vyvinuto na základě audiometru Radiocontrol, použitého GfK Praha při pilotním výzkumu poslechovosti a sledovanosti v Praze v roce 2004. Podobně jako v případě jeho předchůdce se měřící přístroj vyrábí v podobě náramkových hodinek a všeobecně je považován za novátorskou technologii, umožňující měřit kontakt nositele s televizí, rozhlasem, tištěnými médii, kinem i venkovní reklamou. Agentura Watch Media monitoruje na Kypru 28 rádií, 12 televizních stanic a 44 tištěných titulů.
Divize Media GfK
Ve spojení s nedávno oznámeným prodloužením smluv na peoplemetrový výzkum v Německu a v Rakousku potvrzují výše uvedené projekty vedoucí pozici skupiny GfK na trhu kvantitativního výzkumu médií v Evropě. Divize Média skupiny GfK nabízí služby výzkumu médií ve 22 zemích na celém světě. Tyto služby zahrnují kvantitativní a kvalitativní výzkum v segmentech TV, rozhlas, tisková média, plakáty a internet. GfK má dlouhodobé zkušenosti zejména s kontinuálním výzkumem sledovanosti televizí a poslechovosti rozhlasu. Pobočky GfK měří televizní sledovanost v Rakousku, Belgii, Bulharsku, Francii, Německu, Nizozemí, Rumunsku a Švýcarsku. Data z GfK TV panelů jsou jednotnými měnami používanými pro prodej reklamy i programová rozhodnutí. Televizní stanice a jejich mediální agentury využívají tyto informace např. při tvorbě ceníků TV reklamy.
GfK Group
GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Ke třinácti společnostem, které mají své sídlo v Německu, patří do skupiny přes 130 dceřiných společností a poboček působících v 70 zemích světa. V současné době má GfK více než 7 800 zaměstnanců, z toho jich 80 % pracuje mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com. |