Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Obchod a služby  |  08.02.2007 09:18:52

Vesnické obchody se spojí proti Teskům a Lidlům

České obchody Jednota, Konzum a Coop, kterých je 3074 po celé zemi, se chtějí jako protiváha k nadnárodním řetězcům zviditelnit pod jedním názvem. S největší pravděpodobností to bude Coop.
České obchody Jednota, Konzum a Coop, kterých je 3074 po celé zemi, se chtějí jako protiváha k nadnárodním řetězcům zviditelnit pod jedním názvem. S největší pravděpodobností to bude Coop.
"Je to jisté na 99 procent," říká předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka. Tradiční jména jako Jednota nebo Konzum neobstála. "Hledali jsme jednotící značku a Coop používají všechna naše družstva," dodal. Ve světě je to obvyklé jméno pro družstevní prodejny podle anglického "cooperative". O dlouhodobém plánu společnost informovala na každoroční konferenci obchodníků Retail Summit, která skončila ve středu.
Čeští obchodníci chtějí postupně sladit vizáž prodejen, dělat stejnou reklamu a stejné slevové akce. "Jde o to, aby třeba zákazník v Coopu u Jindřichova Hradce našel stejnou prodejnu s podobnými cenami a sortimentem jako v Kroměříži," dodává Juračka. Myslí si, že spojením dosáhnou i nižších cen.
Celkový obrat všech družstevních prodejen dosáhl vloni 26,2 miliardy korun. Ve spojení mají tisíce prodejen 65 spotřebních družstev sílu jako skupina Rewe, pětka na trhu, která provozuje Billy a Penny Markety. Reklamní expert Jiří Mikeš říká, že družstva neměla na výběr. "Trvalo jim to až moc dlouho, vždyť mají proti sobě giganty jako Tesco a další. Teď můžou mít jednotnou propagaci a uspoří. Jednotni stojíme a rozděleni padáme," hodnotí plán učitel reklamy Jiří Mikeš.
Projekt má v družstevním svazu na starosti Miroslav Kajňák, radí mu s ním agentura Incoma, která podrobně sleduje český maloobchodní trh. Málokdo už si na českém trhu dovolí "jet na vlastní triko". Jako družstevníci sázejí na Coop, soukromí obchodníci se spojují do řetězců jako Flop nebo Hruška. Společně mají totiž větší sílu na to, vyjednávat s velkými dodavateli, ale i vydávat společně akční letáky.
Družstevní obchody tady existují už 160 let a v mnoha menších obcích jsou jedinou možností nákupu v pěší vzdálenosti od domu a zejména čerstvé zboží odebírají od lokálních dodavatelů.

(iDnes.cz)

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688