(Finanční noviny.cz) Letošní novinka
automobilky Škoda Auto, vůz
Škoda Roomster, získala ve Stockholmu prestižní titul
automobil roku 2006.Cenu jí udělila švédská porota složená z 11 předních motoristických novinářů. Vůz
Škoda Roomster dostal šest z 11 hlasů a zvítězil před
automobily Citroën Picasso C4 a
Ford S-Max. Cenu Rodinný
automobil roku vyhlašuje každoročně od
roku 1996 švédský motoristický časopis Motorföraren. Vůz, který chce vyhrát v této anketě, musí být praktický, úsporný, bezpečný i ohleduplný k
životnímu prostředí. Podle poroty
roomster zvítězil, protože se vyznačuje atraktivním designem a zajímavou filozofií, aniž by přitom ztratil svou praktičnost z hlediska dětí i starších uživatelů. "Je to inteligentní, prostorný a praktický
automobil se třemi zadními sedačkami (vhodnými pro děti) a vynikajícím
výhledem z interiéru. Má flexibilní zavazadlový prostor, jeho cena je přiměřená a náklady na vlastnictví nízké," rozhodla porota.
Roomster se zviditelnil i v nedávno vyhlášené anketě o evropský
automobil roku 2007, kde se probojoval mezi osm finalistů. Prestižní anketu vyhrál model
Ford S-MAX. Do užšího seznamu se dostaly také modely
Citroën C4 Picasso,
Fiat Grande Punto,
Honda Civic,
Opel/Vauxhall
Corsa,
Peugeot 207 a
Volvo C30. Novinka
roomster měla
světovou premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu a od poloviny
roku ji
automobilka uvádí postupně na
evropské trhy.
Automobilka počítá s tím, že letos vyrobí více než 20.000 roomsterů. V dalších letech plánuje, že prodá ročně přes 50.000 vozů tohoto modelu. I díky odbytu nové modelové řady překročil celkový prodej
Škody Auto v letošním
roce poprvé v historii
hranici půl
milionu automobilů a na konci
roku by měl dosáhnout přes 530.000 vozů. Loni prodala 492.000
aut. Kvůli rostoucí poptávce začala
firma od 22. října vyrábět
roomster v závodě
Kvasiny ve třech směnách.
Automobilka v pondělí zveřejnila první snímky novinky
Roomster Scout, která patří k vozům pro volný čas a může vyjet i mimo zpevněné
silnice. Od základní verze roomstera se liší především novými designérskými prvky a většími rozměry o několik milimetrů díky novým plastovým dílům a větším kolům. Na rozdíl od nedávno představené
Octavie Scout, která vychází z verze 4x4, má pohon jen na přední kola. Uvedení modelů Scout na trh
firma plánuje v březnu
2007.