Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Akcie ve světě  |  13.10.2006 10:53:23

Danone hodlá zaútočit na Ameriku svými jogurty

Největší výrobce mléčných výrobků na světě, francouzská firma Danone, plánuje velkou expanzi ve Spojených státech. Její tajnou zbraní mají být - jogurty.
Američané zatím zakysaným mléčným výrobkům příliš neholdují. Ročně snědí na hlavu 3,2 kilogramu jogurtu. To třeba ve Francii, odkud Danone pochází, je roční spotřeba přes 22 kilogramů. Ve Švédsku dokonce 29 kilogramů. "V České republice je to podle statistik zhruba čtrnáct kilogramů," doplnil ředitel pro vnější vztahy v Danone ČR Miloš Štefan.
Danone proto ze svého pohledu považuje Spojené státy, pokud jde o jogurty, za "rozvojovou zemi".
V USA Danone působí již od roku 1942. Teprve teď to tam ale chce pořádně "rozjet". Důvodem je hlavně to, že v západní Evropě zájem stagnuje a Amerika je vzhledem k síle svého trhu slibnou šancí. Potvrzuje to i skutečnost, že trh s mléčnými výrobky v USA se z hlediska tržeb zvětšil ze 300 miliónů dolarů v roce 1980 na 3,5 miliardy dolarů v roce 2005. V posledních třech letech roste sedmi- až devítiprocentním tempem. Ve Francii naopak třeba letos nedošlo k žádnému nárůstu. Velikost a síla trhu však může způsobovat i problémy. Reklamní kampaň nebo "vstupní" poplatky za umístění zboží v regálech amerických obchodů přijdou Danone na hodně peněz. Koncern chce v USA hodně sázet na zdůrazňování zdravotních výhod konzumace jogurtů, zejména své značky Activia. Orientovat se chce také na početnou čtyřicetimiliónovou hispánskou komunitu, kterou ale Danone bude teprve muset naučit jogurty jíst. "Je to velký segment trhu, který má zatím jiné stravovací návyky. Bude však potřeba hodně úsilí a přesvědčování. Jednoho dne ale možná budeme moci uvažovat i o výrobě produktů určených výhradně hispáncům," uvedl pro Wall Street Journal výkonný šéf americké pobočky Danone Juan Carlos Dalto. K podobnému kroku se ostatně odhodlal i menší americký konkurent Danone, newjerseyská společnost vyrábějící mléčné výrobky Johanna Foods. Ta hispánské komunitě nabízí svou značku La Yogurt s příchutěmi jako guava nebo mango. Během tří let se tak této firmě podařilo zvýšit prodej svých výrobků o deset procent.

(Hospodářské noviny)

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688