-
obrat se zvýšil o 54,6 % na 534,4 mil. EUR
-
upravený operativní výsledek vzrostl o 76,3 % na 63,8 mil. EUR
-
marže se vyšplhala z 10,5 na 11,9 %
-
integrace NOP World a US aktivit probíhají pozitivně
-
zásoba zakázek ke konci července je na úrovni 79,6 % očekávaného ročního obratu
-
GfK je na 4. místě ve světovém pořadí největších firem pro výzkum trhu
-
smlouva s profesorem Dr. Wübbenhorstem byla v předstihu prodloužena o dalších pět let do roku 2012
Norimberk, 14. srpna 2006 – Druhé čtvrtletí proběhlo z hlediska obratu a výsledku pro skupinu GfK velmi úspěšně. Obrat vzrostl v prvním pololetí ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 54,6 % na 534,4 mil. EUR. Upravený operativní výsledek vzrostl o 76,3 % na 63,8 mil. EUR. Marže, podíl upraveného operativního výsledku k obratu, dosáhla hodnoty 11,9 %, a tím výrazně překonala hodnotu loňskou v rozsahu 10,5 %.
Marže se vyvíjela velmi příznivě zejména ve 2. čtvrtletí, neboť v prvém měla ještě hodnotu 8,5 %. Podle nejnovější zprávy z branže – Honomichl 2006 Global TOP 25, je GfK na čtvrtém pořadí ve světě za VNU, Tailor Nelson Sofres a IMS Health.
Integrace dřívějšího podniku NOP World probíhá dle plánu. Aktivity GfK a dřívějších podniků NOP World v USA, VB a Itálii byly provázány, byly sjednoceny interní standardy výkaznictví a podnikové struktury byly uzpůsobeny koncernu. Záměrně sledované synergické efekty s pozitivním dopadem na hospodářský výsledek roku jsou v důsledku realizovaných opatření i při aktuální dosažené úrovni integrace již vidět.
GfK skupina : charakteristiky vývoje
Organický růst byl 6,2 %, tedy opět výrazně vyšší než růst celé branže. 47,6 % růstu bylo odvozeno z akvizic. Uvedený vzestup v podstatě vyplývá z konsolidace dřívějšího podniku NOP World, jehož vývoj nebyl ještě ve výsledku 1. pololetí 2005 zahrnut. Vlivem změn kurzů vzrostl obrat o 0,8 %.
Upravený operativní výsledek (dále jen výsledek) vzrostl o 76,3 % na 63,8 mil. €. Marže vzrostla oproti 1. pololetí minulého roku z 10,5 % na 11,9 %, k největšímu růstu došlo ve 2. čtvrtletí 2006. Pozitivní pohyb byl zaznamenán ve všech pěti podnikatelských segmentech, k čemuž přispěla dobře probíhající integrace NOP-World a výrazné pokroky v odstraňování operativních problémů roku 2005 jako např. restrukturalizace GfK Martin Hamblin a maloobchodního panelu ve Švýcarsku.
Vývoj podnikatelských segmentů
Všechny segmenty zvýšily dle očekávání v 1. pololetí své obraty. Mimořádný růst zaznamenal Custom Research, Media a HealthCare, což se dá připsat především získání NOP World v polovině roku 2005. V CUSTOM RESEARCH byl obrat svými 249,5 mil. € o 92,5 % vyšší než v prvním pololetí minulého roku. Organický růst dosáhl 7,9 %, měnové efekty 1,3 %. Hospodářský výsledek segmentu výrazně vzrostl, a sice o 136,5 %. RETAIL AND TECHNOLOGY – v prvních 6 měsících přispěl tento segment k obratu koncernu 109,2 mil. €, což představuje růst o 10,6 % - z toho 8 % organického a 2,2 % akvizičního charakteru. Hospodářský výsledek vzrostl o 8,5 % na 22,5 mil. €. CONSUMER TRACKING – obrat vzrostl o 9,4 % na 52,3 mil. € a růst byl takřka výlučně organického charakteru, čímž tento segment vykázal nejsilnější organický růst ze všech. Výsledek vzrostl za stejné období o 160,3 % na 2,6 mil. €. MEDIA – obrat vzrostl v prvním pololetí o 81,1 % na 57 mil. €. Organicky rostl o 4,8 %. Výsledek se čtyřnásobně zvýšil na 12,5 mil. €. HEALTHCARE – obrat vzrostl o 86,2 % na 63,7 mil. €, k čemuž přispěly akvizice z 89 %. Organický charakter se snížil o 4,4 %. Po výrazném poklesu obratu organického charakteru v 1. čtvrtletí 2006 došlo ve druhém čtvrtletí opět k organickému růstu. Výsledek vzrostl o 42,3 % na 5,6 mil. €.
Vývoj v regionech
NĚMECKO – pod vlivem převzetí NOP World klesl podíl Německa v prvním pololetí na celkovém obratu z 35,1 % na 24,1 %. Současně vzrostl obrat ve srovnání s předchozím rokem vysloveně vlivem organického faktoru o 6,2% na 128,8 mil. €. ZÁPADNÍ A JIŽNÍ EVROPA – v tomto obratově největším regionu vzrostl obrat o celkem 30,6 % na 143,4 mil. € - 10,1 % z toho bylo organického charakteru, zbytek pak měl anorganický původ. SEVERNÍ EVROPA – zde se obrat vůči předchozímu roku téměř ztrojnásobil na 78,7 mil. €. Nová konsolidace přispěla k růstu obratu na 206,1 %. Organicky se obrat snížil o 13,2 %, k čemuž došlo vlivem restrukturalizace GfK Martin Hamblin v minulém roce. STŘEDNÍ A VÝCHODNÍ EVROPA přispěla v první polovině roku 2006 k obratu koncernu 29,2 mil. €, což představovalo růst 29,5 %, z toho 26,9 % připadlo na organický růst, zbytek pak na pozitivní měnové efekty. V AMERICE se obrat ztrojnásobil na téměř 134,6 mil. €, což bylo zejména ovlivněno získáním NOP World. Organický růst dosáhl v prvním pololetí 0,8 %. ASIE A PACIFIK - zde obrat vzrostl o 1,7 % na 19,7 mil. €. Z toho bylo 0,3 % organické povahy a zbytek vlivem měnových pohybů. Poměrně nízký organický růst je ovlivněn tím, že většina mezinárodních kontraktů je zajišťována prostřednictvím Německa.
Výhled
GfK potvrzuje svůj roční výhled: v rámci konsolidačního okruhu z 1.1.2006 se uvažuje s koncernovým obratem v rozsahu 1,1 Mld. €, což odpovídá meziročnímu růstu o více jak 18 %. GfK současně plánuje růst organicky rychleji než celý trh a v důsledku toho zvýšit svůj tržní podíl. Tak jako i v předchozích letech, měl by i v tomto roce růst hospodářský výsledek rychleji než obrat. Marže by měla vzrůst na 13 %. Ke konci července bylo již 79,6 % letošního obratového cíle pokryto fakturací a zásobou dosud nevyfakturovaných zakázek (vloni 81,%).
Skupina GfK v ČR
Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.
GfK Group
GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Ke třinácti společnostem, které mají své sídlo v Německu, patří do skupiny přes 130 dceřiných společností a poboček působících v 70 zemích světa. V současné době má GfK více než 7 700 zaměstnanců, z toho jich 80 % pracuje mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.
Responsible under press legislation: GfK AG, Corporate Communications Bernhard Wolf Nordwestring 101 D-90319 Nuremberg Tel. +49 911 395-2012 Fax +49 911 395-4041 bernhard.wolf@gfk.com
Z tiskové zprávy GfK AG vybral a přeložil: prok. L. Veverka 16. 8. 2006
Další informace:
|