Zisk společnosti Coca Cola stoupl o 7%
Coca Cola Co., největší světový výrobce nápojů, dnes uveřejnil zisk za druhé čtvrtletí roku 2006. Ten se společnosti podařilo zvýšit o 7% na základě skromného růstu tržeb.
V Atlantě založená společnost oznámila, že vydělala 1,84 miliard dolarů, tj. 78 centů za akci, za poslední tři měsíce končící 30. červnem. V porovnání s 1,72 miliardami dolarů, nebo 72 centy za akcii ve stejném období v roce předešlém.
Podle oficiální zprávy Coca Cola vydělala 1,73 miliard dolarů, nebo 74 centů za akcii, bez čistého zisku 4 centů za akcii zejména kvůli prodeji akcii v počáteční veřejné nabídce Tureckého plnitele lahví.
Předpoklad analytiků společnosti Thomson Financial se pohyboval okolo 72 centů za akcii v tomto čtvrtletí.
Tržby ve druhém čtvrtletí stouply o 3% na 6,48 miliard dolarů, oproti loňským 6,31 miliardám.
Akcie společnosti Coca Cola na newyorské burze stouply o 76 centů (nebo o 1,8%) na 43,46 dolarů za akcii. V rozmezí 52 týdnů se akcie pohybují od 39,36 až 46,37 dolarů za akcii.
Podle prohlášení ředitele Nevilla Isdella, které učinil během konferenčního hovoru s investory, je až na drobné výjimky sám spokojený s vývojem na všech trzích.
Společnosti se celosvětově za druhé čtvrtleté zvýšil prodej o 4% v přepočtu na prodané přepravky.
Vzestup byl veden nárůstem na několika trzích jako jsou Čína, Rusko, Turecko a Argentina.
Coca-Cola také oznámila, že v prodeje přepravek zaznamenala i dvouprocentní nárůst v severní Americe a sedmiprocentní v latinské Americe. Objem prodeje v rámci segmentu Evropské Unie stoupl o 3%, ale tržby oproti tomu klesly o 12% kvůli problémům s měnou a negativním dopadem strukturálních změn v jejich obchodním modelu ve Španělsku. Je zde vidět i pokles objemu prodeje v Japonsku, Filipínách a v Indii.
Isdell dále prohlásil, že je oproti svým předpokladům zklamán výsledky v Japonsku.
V Japonsku prodej přepočtený na objem přepravek klesl o 6% částečně kvůli propadu hlavních značek a špatnému počasí. Cola uvedla, že ýsledky pro zbytek roku předpokládají celkově stále propad, ale ukazují zlepšení, možná i v souvislosti se změnami managementu.
Prodej sycených nápojů a vody byl celkově solidní stejně jako byl prodej sportovních nápojů.
Podle Isdella Cola v nedávném čtvrtletí ukázala zásadovost, což je něco, co víme, že v minulosti postrádala.
V prvních šesti měsících roku Cola vydělala 2,94 miliard dolarů, což je 8% nárůst z 2,73 miliard dosažených v první polovině roku 2005. Tržby za tyto dvě čtvrtletí stouply o 2% na 11,70 miliard dolarů v porovnání s 11,52 miliardy dolarů v loňském roce.
Bc. Kateřina Černíková
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz