Evropa pro Kerryho, Češi pro Bushe
Americké prezidentské volby jsou silným magnetem zájmu celého světa. Výzkumná společnost GfK se proto zeptala obyvatel šesti evropských zemí, jaký je jejich názor. Položená otázka se zaměřila na to, čí vítězství by bylo pro svět přínosnější. Vítězství George W. Bushe nebo Johna Kerryho? Omnibusové šetření proběhlo v září letošního roku ve Velké Británii, Německu, Francii, Slovinsku, Bulharsku a České republice. Občané všech zúčastněných zemí dávají s velkým předstihem přednost demokratickému kandidátovi J. Kerrymu. Jen Česká republika v názoru vybočuje. Čeští respondenti si totiž ve 20 % myslí, že současný prezident Podíváme-li se jak vypadají hypotetické volební preference mezi různými věkovými skupinami zjistíme zajímavý výsledek. Republikánský kandidát si sice vede lépe než jeho soupeř v průměru celé české populace, ale není tomu tak v rámci všech sledovaných skupin. Mladí Češi do 17 let a ve věku od 18 do 24 let silně upřednostňují J. Kerryho (21 % oproti 7 %, resp. 24 % oproti 18 %), a tak je tomu i u české populace ve věku od 45 do 54 let. Nevíce vyhraněné postoje zaujali občané Německa. Obyvatelé této silné země EU se vyjádřili téměř ze tří pětin odpovědí pro J. Kerryho (jen 7 % pro Bushe). U Slovinců je tento výsledek 42 % ku 6 % také v jeho prospěch. Dalším extrémem je Bulharsko, kde se skepticky staví k oběma kandidátům více než 60 % populace. Ti si myslí, že ten fakt, kdo bude novým americkým prezidentem, je pro svět nepodstatný. Zbytek Bulharů se přiklání spíše na stranu Kerryho (24 % ku 12 %). Francie se také přidává k zemím, které stojí za J. Kerrym. Nejsilnější podpora byla zjištěna u mladé populace od 18 do 24 let (60 %) a u mužů (50 %). ČR a Média Další položená otázka v omnibusovém šetření GfK se týkala objektivity předkládaných informací o světových událostech jako jsou právě americké prezidentské volby. Z domácího zpravodajství se Čechům jeví jako nejvíce objektivní informace získané prostřednictvím českých televizních stanic Věková skupina do 17 do 24 je ovšem jiného názoru. Považuje vysílání mezinárodní stanice CNN za věrohodný a objektivní zdroj informací častěji než například domácí tisk. Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.06.2024 Překoná zlato historická maxima?
25.06.2024 Streamovací platformy z pohledu investora:…
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Miroslav Novák, AKCENTA
Červnové zasedání bankovní rady ČNB – poslední snížení úrokových sazeb o 50 bodů
Petr Lajsek, Purple Trading
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets