LAE-ČR-2004
Unikátní projekt na českém mediálním trhu Praha, 12. červenec 2004 – Společnost GfK Praha předala Unii vydavatelů (UVDT) výsledky výzkumu LAE-ČR-2004. Tento v pořadí již třetí výzkum osob s rozhodovací pravomocí jak v soukromém, tak státním sektoru včetně státní správy analyzuje mediální chování těchto osob, spotřební chování z pohledu firem, společností, úřadů i z pohledu osobního. Výzkum je určen především pro plánování inzerce B2B. Z výsledků výzkumu vyplývá, že z 369 tis. osob s rozhodovací pravomocí je 142 tis. čtenářů Mladé fronty DNES, 124 tis. čtenářů Hospodářských novin, 41 tis. čtenářů Práva a 28 tis. čtenářů Lidových novin. Výzkum LAE se zaměřuje na české "decision makers", tj. ty, kteří rozhodují o firemních investicích, nákupech, obnově stávajícího vybavení provozoven apod. Tato cílová skupina je nejen důležitým zákaznickým segmentem při plánování inzerce B2B, ale i významnou skupinou klientů při plánování B2C produktů a služeb určených pro vyšší příjmovou skupinu populace. Výzkum pod značkou LAE je jediným výzkumem českých "decision makers", který navazuje na standardní evropské výzkumy zaměřené na tuto cílovou skupinu. Výzkum LAE-ČR-2004 probíhá pod stejnou značkou v Německu a Rakousku, a to při garanci metodologických postupů značky LAE, jež byla na český trh zavedena se svolením vlastníka autorských práv v Německu. LAE-ČR-2004 realizovala společnost GfK Praha, zadavatelem je Unie vydavatelů. Sběr dat probíhal v únoru a březnu roku 2004, celkem bylo dotázáno 2 023 respondentů, splňujících přísná kritéria pro výběr. Data výzkumu jsou od 27.4.2004 k dispozici všem členům AKA. Data byla konvertována do analytického softwaru, jejž používají mediální agentury pro plánování inzerce do médií. Výzkum LAE-ČR-2004 bude mít na českém trhu platnost po dobu dvou let, další etapa výzkumu je připravena pro rok 2006. V současné době tak mají mediální agentury k dispozici aktuální informace o plánovaných nákupech firem, počtu osob, které ve firmách rozhodují o výběru dodavatelů zboží a služeb, a o mediálním chování těchto osob. Pro zadavatele inzerce jsou tudíž nyní na trhu dostupné nejaktuálnější informace o velikosti jejich potenciální firemní klientely a o mediálních nosičích, jež jsou nejefektivnější pro její oslovení. Více o výsledcích a metodice tohoto výzkumu viz grafická prezentace
Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě. GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz