Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  28.05.2003 09:38:42

Polovina českých domácností dává přednost velkým hobbymarketům

Tisková informace firem INCOMA Research a GfK Praha k projektu „DO-IT-YOURSELF 2003

Praha 27.5.2003 - Podle výzkumu „DO-IT-YOURSELF 2003“ společností INCOMA Research a GfK Praha překročila celková prodejní plocha hobbymarketů (včetně řetězce Mountfield) v ČR již hranici 400 tisíc m2, celkový obrat realizovaný řetězci těchto velkoprodejen s širokým sortimentem zboží pro dům, dílnu a zahradu dosáhl v roce 2002 úrovně 20 miliard . Velkoplošné hobbymarkety sice reprezentují pouze necelá 2 % prodejen nabízejících příslušné sortimenty, nicméně v souhrnu to reprezentuje více než čtvrtinu prodejních ploch a téměř dvě pětiny tržního podílu co do realizovaného obratu. 

Stěžejní roli, kterou velké hobbymarketové řetězce hrají na českém trhu do-it-yourself,  potvrdil také reprezentativní spotřebitelský průzkum, který INCOMA Research a GfK Praha uskutečnily v dubnu letošního roku. Pokračuje trend mírného posilování koncentrace trhu. Zatímco před dvěma lety se 50 % spotřebitelských preferencí soustředilo mezi desítku nejvýznamnějších firem, minulý rok to bylo už jen 7 řetězců, letos si stejnou část trhu mezi sebe rozdělilo již jen 5 řetězců. S odstupem největší obrat realizují OBI a Baumax, nicméně nejvyšší míry nárůstu obratu loni zaznamenal Hornbach a také Globus Baumarkt.

Šetření DO-IT-YOURSELF 2003 také ukázalo, že průměrné roční výdaje domácností, které nakupují zboží pro domácnost, dílnu a zahradu, činí za tento sortiment necelých 18 tisíc Kč ročně. Přes 80 % domácností sledovaného vzorku nakupovalo v uplynulém roce potřeby pro zahradu, barvy a malířské potřeby, nářadí a nástroje, potřeby pro domácnost, vysokou míru nákupů ale zaznamenaly i ostatní kategorie zboží.

Největší spontánní znalost byla zaznamenána u segmentu nářadí a nástroje, kde alespoň jednu značku uvedlo více než 80 % respondentů. Vysoké míry znalosti byly ovšem dosaženy i u dalších sortimentů. Nejčastěji jmenovanou značkou vůbec se stalo Rako, následoval Bosch a Narex.

Nejlépe hodnoceným řetězcem, co do cenového vnímání, je mezi hobbymarketovými řetězci Globus Baumarkt. Nejširší sortiment nabízí podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu získal od zákazníků nejlepší hodnocení Mountfield. Ve srovnání s předchozím rokem letos obchodní řetězce většinou výrazně posílily své aktivity v oblasti distribuce letáků. Nejaktivněji si počínal Baumax, jehož letáky byly zaznamenány ve schránkách 45 % respondentů.

 


Pramen:  DO-IT-YOURSELF 2003 (INCOMA Research + GfK Praha)

V případě zájmu o další informace o projektu „DO-IT-YOURSELF 2003“ lze kontaktovat: 
INCOMA Research – Tomáš Drtina (tel. 251 117 540)

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688