Pro podnikatele a manažery je prý web nejdůležitějším médiem vůbec
Pro podnikatele a manažery je prý web nejdůležitějším médiem vůbec
Je tomu obráceně než u spotřebitelů: web je na prvním místě jako nejvlivnější médium, televize je poslední.
Zajímavou studii provedla firma NetRatings a dočkala se možná docela nečekaných výsledků. Tisíc respondentů z kategorie „osob s rozhodovacím právem“, tj. vrcholní manažeři, podnikatelé a investoři uvedli, že web je nejlepším médiem, na kterém je může „zastihnout“, trefit, oslovit inzerent (60%), na druhém místě jsou časopisy, zejména ze sféry business-to-business (55%), dále deníky (45%) a až se značným místem je na posledním místě televize (30%). Téměř stejně dopadla odpověď na otázku, který typ média tyto decision makers ovlivnil inzerátem nebo jiným sdělením ke koupi – internet je první s 50%, tištěná média druhá s 35% a televize opět s odstupem a dvaceti procenty poslední. Vlivné osoby rovněž používají internet nebývale intenzivně – pětina z nich údajně pracuje s webem (tj. nepočítaje e-mail!) pět hodin denně a více! Stejná studie dále uvádí, že větší užívání internetu u této skupiny osob jde ruku v ruce s menším užíváním tradičních médií; větší užívání internetu znamená pokles ve sledování časopisů a novin.
Byť studii prováděla agentura zaměřená na oblast sledování (a financovala ji online verze deníku Washington Post), nejsou výsledky studie nesmyslné. Opačný konec spektra je dobře zmapován a inzerenti vědí, že televize je ideální reklamní médium právě pro poněkud prostší konzumenty, jak ostatně dosvědčují neustále se střídající reklamy na prací prášky, lahodné pivo, křupavé oplatky a podobně; reklamy na tyto produkty se naopak téměř nevyskytují v prostředí Internetu. Že ale je web pro osoby s rozhodujícím právem vnímán takto silně, před všemi ostatními zdroji informaci, ale je určitě podstatný posun proti dřívějšku. Manažerská vrstva byla považována za poměrně konzervativní, internetu relativně málo přístupnou; za vrstvu, pro kterou je důvěra k získávaným informacím zcela podstatná a která proto internetu, vnímaného naopak ze všech médií jako to nejméně důvěryhodné, nepřikládá velkou váhu.
Výsledky studie internetové podnikatele, zejména vydavatele časopisů na internetu, potěší; je ale otázka, jestli to vědí inzerenti – a jestli tomu přikládají váhu. Zatím se zdá, že tuto skutečnost příliš nezaregistrovali, protože internetový inzertní trh je stále celosvětově i u nás na mizerných číslech…
převzato z Živě.cz
Poslední zprávy z rubriky Reklama:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz