Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  31.05.2002 09:43:14

Tempo expanze velkých hobbymarketů zpomaluje

Tisková informace společností INCOMA Research a GfK Praha k projektu „DO-IT-YOURSELF 2002“

Počet specializovaných velkoprodejen nabízejících zboží pro dům, domácnost a zahradu překročil před nedávnem v České republice stovku. Přitom ve více než padesáti případech se jedná o velkoplošné hobbymarkety s plochou nezřídka převyšující velikost fotbalového hřiště. Celková prodejní plocha těchto velkoprodejen oslovujících především kutily, řemeslníky, stavebníky a zahrádkáře, dosahuje podle aktuální databáze INCOMA Research již 370 tisíc m2. Celkový obrat šesti největších řetězců zaměřených na tento sortiment loni dosáhl téměř 19 mld. .

Zatímco ovšem ve druhé polovině devadesátých let hobbymarkety přibývaly jako houby po dešti, v uplynulém roce se jejich expanze téměř zastavila – na trhu přibylo jen sedm nových velkoprodejen a i pro letošek se počítá jen s malým přírůstkem.

Společnosti INCOMA Research a GfK Praha uskutečnily v květnu rozsáhlý výzkum „DO-IT-YOURSELF 2002“,  jehož cílem bylo zmapovat nákupní zvyklosti českých domácností ve vztahu k danému sortimentu. Šetření potvrdilo vysokou oblibu velkoplošných hobbymarketů. 17 % českých domácností realizuje hlavní část svých nákupů zboží pro domácnost, dům a zahradu v prodejnách Baumax, 15 % upřednostňuje OBI, 15 % některý z dalších hobbymarketových řetězců. Důležitou roli nicméně stále hrají i menší specializované prodejny, zejména při nákupech stavebnin, elektrosortimentů či autopotřeb. Část zákazníků dává přednost širokosortimentním hypermarketům, ty ovšem zpravidla disponují pouze velmi omezeným spektrem relevantní nabídky.

Cenovou úrovní nabídky zákazníky nejvíce oslovuje Globus a také „širokosortimentní“ řetězce Makro a Kaufland. Nejlepší hodnocení co do šíře sortimentu a kvality nákupního prostředí získal Hornbach, s personálem jsou zákazníci nejvíce spokojeni v prodejnách Mountfield.

Domácnosti letos hodlají nakupovat především potřeby pro zahradu (40 %), potřeby pro domácnost (36 %) a stavební materiály (28 %). Místo nákupu si budou volit zejména podle schopností personálu, úrovně cen, šíře sortimentní nabídky, výrazně vzrostla i potřeba parkování u prodejny.

JAKÉ PRODEJNY, VE KTERÝCH LZE KOUPIT ZBOŽÍ PRO DŮM, DOMÁCNOST A ZAHRADU ZNÁTE?

 

Pramen:  DO-IT- YOURSELF 2002  (INCOMA Research + GfK Praha)

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

01.03.2024Pokles v české výrobě pokračuje, tempo poklesu zpomaluje Raiffeisenbank a.s. (Raiffeisenbank a.s.)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688