Radek Stolář
(Kurzy.cz)
Práce  |  22.06.2017 10:34:02

70 % firem plánuje investovat do technologií zlepšující nábor zaměstnanců. 82 % českých firem má problém uchazeče najít

Podle nejnovější studie Aptitude Research (Recruitment Marketing Index 2017) až 70 % společností plánuje investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců. Pouze 18 % firem v Česku má dostatek uchazečů, 82 % společností má problém uchazeče najít. Vyplývá to z průzkumu Stav HR Marketingu v ČR . Jen necelá polovina náborových specialistů přitom podle průzkumu aktivně využívá marketingových kampaní.

Z aktuální studie společnosti Aptitude Research vyplývá, že až 70 % společností má v plánu investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců v následujících 12 měsících.Pro 73 % specialistů v oblasti náboru bylo při výběru náborového softwaru prioritou zlepšení výběru kandidátské zkušenosti, 65 % kladlo důraz na hodnocení před nástupem do zaměstnání a 62 % personalistů hledá nástroje na podporu větší rozmanitosti při náboru,“ komentovala výsledky studie Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica, která se zaměřuje na nábor technicky zaměřených pracovníků.

Necelá pětina firem v ČR má dostatek uchazečů

Podle nejnovější ankety Stav HR Marketingu v ČR, kterou realizovali experti z náborového marketingu Chytrý nábor, má pouze 18 % firem v Česku dostatek uchazečů, 82 % firem problém uchazeče najít.

„Velmi důležité je proto sledovat a začít využívat nové trendy a technologie. Moderní nábor zaměstnanců jde uchazečům vstříc a oslovuje je aktivně. Firmy by měly dlouhodobě pracovat na značce zaměstnavatele a budovat si s uchazeči vztah. Měly by se snažit být uchazečům dlouhodobými partnery v profesní oblasti. HR marketing jako takový a především otevřená komunikace s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí se proto stávají důležitou součástí náboru," vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková.

Dle průzkumu společnosti Mazars a Vilímková Dudák & Partners však jen 48 % náborových specialistů aktivně využívá marketingových kampaní k oslovení vhodných uchazečů. Odborníci se přitom shodují, že správně nastavená marketingová kampaň může firmě výrazně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců. „Dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Za velmi důležité považuji informovat o plánované náborové kampani stávající zaměstnance. Ze zkušenosti víme, že atmosféru ve firmě častokrát narušuje právě špatná komunikace směrem dovnitř. Jen spokojený zaměstnanec doporučí práci ve firmě svým přátelům či rodině. Odměnou jim může být mimořádná odměna, která nemusí být nutně peněžitá. Může jít o den placeného volna nebo např. vzdělávací kurz,“ vysvětlila Jana Boštíková ze společnosti Mazars.

 

Zdroj: LESENSKY.CZ s.r.o.


Poslední zprávy z rubriky Práce:

Čt   9:16  BDO: Zaměstnávání dohodářů bude výhodné, ale jen když je firmy zaregistrují jako... BDO Česká republika (BDO Česká republika)
Po 12:19  Firemní benefity v roce 2024 Pluxee Česká republika (Pluxee ČR)
11.04.2024  Když se dlouho nedaří získat nové zaměstnání Hays plc (Hays plc)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688