Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  19.04.2002 14:06:17

Dětská strava a dětská kosmetika

Více než polovina respondentů, kteří žijí v domácnostech společně s dětmi do 5 let věku používá značky Hami (52,4 %) nebo Hamé (52 %).

Tyto údaje vyplývají z výsledků projektu společnosti Český Index, která realizuje výzkum nákupního a spotřebního chování české populace ve věku 12 až 79 let. Všechny následující výsledky jsou pouze z cílové skupiny, která byla definována podmínkou, že respondent musí žít společně v domácnosti s dítětem do 5 let.

Nejznámější značkou dětské stravy je značka Hamé (62,1 %), následovaná značkou Sunar (58,7 %) a Hami (55,7 %). Na 4. místě, podle znalosti, je značka Sunarka (55,1 %) a Nestlé, kterou zná z této cílové skupiny naší populace 54,3 % populace.

 

Jiné pořadí značek dětské stravy vidíme z hlediska spotřeby. Nejčastěji spotřebovávanými značkami jsou Hami (52,4 %) a Hamé (52 %). S větším odstupem pak na 3. místě figuruje značka Sunar (37,6 %), následovaná značkou Nestlé (28,8 %) a Sunarka (26,9 %).

Pohled na spotřebovávané značky dětské stravy je třeba ještě doplnit informací o frekvenci její spotřeby. Dotázaní respondenti Českého Indexu, v jejichž domácnostech žijí děti ve věku do 5 let, používají dětskou stravu pro své děti nejčastěji denně/téměř denně (65,8 %). 12,2 % respondentů ji používá 3-4x týdně a 9,5 % 1-2x týdně. Necelá desetina dotázaných (8,8 %) používá dětskou stravu jen výjimečně. Ze všech dotázaných, kteří značkovou dětskou stravu používají, jen 9,1 % spotřebovává pouze jednu značku, vůči které tedy zachovává  loajalitu. Téměř polovina spotřebitelů (49 %) používá 2-3 značky, ostatní spotřebitelé nerozlišují podle značek.

Výzkumný projekt Český Index realizovaný společnostmi GfK Praha a TNSM sleduje v rámci sekce „dětské zboží“ informace také o dětské kosmetice. Z výsledků za období od 1. 4. do 30. 9. 2001 vyplývá, že nejznámější značkou dětské kosmetiky je značka Nivea, kterou ve stejné cílové skupině, jako v případě produktové kategorie dětské stravy, zná 64,5 % dotázaných. Na druhé a třetím místě se umístily značky Johnson´s Baby (62,8 %) a Nela Batole (60,3 %).

Nejčastěji používanou značkou dětské kosmetiky je značka Nela Batole (57,4 %) a značka Johnson´s Baby (54 %). S velkým rozdílem se na dalších místech umístily značky Aviril (30,7 %), Nivea (60,6 % %) a AB Baby (5,4 %).

Rozdíl mezi nejčastěji používanými značkami je patrný při pohledu na vybrané individuální charakteristiky spotřebitelů. Značku Nela Batole používají pro své děti především mladší ženy do 29 let, lidé s osobním měsíčním příjmem do 6 000,- a lidé s příjmem domácnosti do  10 000,- . Oproti tomu značku Johnson´s Baby používají pro své děti naopak starší ženy, respondenti s osobním měsíčním příjmem nad 10 000,- a osoby s příjmem domácnosti nad 17 500,- měsíčně. Tuto značku používají také především respondenti, kteří zastávají ve svých domácnostech pozici přednosty domácnosti.

Pro úplnost je třeba i u dětské kosmetiky uvést přesnou frekvenci jejího používání. 75 % dotázaných z cílové skupiny ji používá denně/téměř denně, necelá desetina spotřebitelů   (9,6 %) ji používá 3-4x týdně a 5,6 % ji používá 1-2x týdně. Jen 6,6 %  ji používá výjimečně.  Loajalita vůči používaným značkám dětské kosmetiky je viditelně vyšší než u dětské stravy. 20 % všech spotřebitelů používá pouze jednu značku dětské kosmetiky a   54,4 % spotřebitelů používá 2-3 značky. Ostatní spotřebitelé používají dětskou kosmetiku bez rozlišování podle značek.

Tato data byla publikována v Marketing & Media.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688