Super Mario Run, nová mobilní aplikace z dílny Nintendo Co. s nejistou budoucností
Údaje analytické společnosti SensorTower ukazují, že „vlaková loď“ společnosti Nintendo se sice dostala na vrchol žebříčku stažených aplikací v 68 zemích, nicméně na nejvyšší příčku nejlépe vydělávající aplikace se dostala pouze v 14 z nich. Akcie společnosti Nintento Co. na burze v Tokiu zareagovaly poklesem o 4,2 %, což jí ubralo na tržní hodnotě přibližně 1,5 miliardy USD. Akcie partnerské společnost DeNA Co. podílející se na vývoji hry postihl pokles akcií o 6,8 %.
Hra, kde kultovní instalatér společnosti běží přes rolující krajinu ve snaze zachránit princeznu, poskytuje bezplatný přístup k prvním třem úrovním. Pro přístup do zbývajících 21 následujících úrovní s dodatečnými funkcemi musí pak hráči sáhnout do peněženky pro 9,99 USD. To na jedné straně představuje odvážný odklon od světově nejziskovějších free her, vzpomeňme na celosvětový úspěch předešlé aplikace Pokemon Go, které povzbuzují uživatele k dokupování různorodých položek, nicméně otázkou zůstává, kdy a jestli vůbec v závislosti na kvalitě a oblíbenosti hry začnou hráči platit za plnou verzi a především kolik takových bude.
V průběhu prvních dvanácti hodin od vydání hry v 13.00 hod odpoledne ve čtvrtek v New Yorku Super Mario Run v USA dosáhla na 1. pozici v příjmovém žebříčku a 27. v Japonsku. Dle analytické společnosti Newzoo představují USA a Japonsko po Číně druhý a třetí největší trh s aplikacemi na světě.
Vydání Super Mario Run představuje první úplnou zkoušku toho, čeho japonský výrobce her dokáže dosáhnout po několika letech vyhýbání se prosperujícímu trhu s mobilními aplikacemi. Zatímco Nintendo počátkem letošního roku naznačilo svůj potenciál s úspěchem free to play aplikace Pokemon Go, na vlastní tvorbě se tehdy pouze částečně podílela. Oproti Pokemon Go představuje Super Mario Run aplikaci, jež v převážné míře pochází právě z tvůrčí dílny společnosti Nintendo Co. s blíže nespecifikovanou pomocí ze strany partnerské firmy Dena. Očekávání ohledně budoucnosti společnosti vzrostla s tím, jak v Kjótu sídlící společnost v březnu 2015 oznámila strategický plán posunu směrem k rostoucímu mobilnímu trhu, což jí na tržní hodnotě přidalo téměř 20 miliard USD.
Otázkou zůstává, jak se Super Mario Run bude dařit ve srovnání s Pokemon Go, kterou si stáhlo více než 500 milionů uživatelů a která se stala hlavním společenským fenoménem začátku tohoto roku. Dle odhadu App Annie hra Pokemon Go v prvních třech měsících od uveřejnění vydělala 600 milionů USD povzbuzováním uživatelů k nákupu virtuální doplňků, které jim pomáhají shromažďovat pokémony snáze a rychleji.
Atul Goyal ze společnosti Jefferies Group odhaduje, že do konce března příštího roku dosáhne nová hra 500 milionů stažení, přičemž 10 % uživatelů by mohlo zaplatit za plnou verzi. Analytik Macquarie Securities David Gibson namítá, že částka 10 USD za plnou verzi by mohla negativně ovlivnit potenciální zájemce o plnou hru, především co se uživatelů v rozvojových zemích týká. Gibson dále odhaduje, že do konce března dosáhne nová hra společnosti Nintendo na 200 miliónů stažení, přičemž platících by mohlo být přibližně 10 %. Nostalgicky smýšlející hráči z řad současných čtyřicátníků s vysokou pravděpodobností zaplatí, otázkou však zůstává, jak moc nová hra skutečně naplní očekávání jejich a potenciálních nových uživatelů, aby přeměnila útratu 10 dolarů na dobrou investici.
Dle analytické společnosti Newzoo seznam míst, kde je nová hra k dispozici nezahrnuje Čínu, jež sama o sobě představuje přibližně ¼ globálního trhu s mobilními aplikacemi. Jako nešťastné se také na první pohled může jevit rozhodnutí společnosti uvolnit novou hru pouze pro zařízení Apple, čímž by mohla ztratit počáteční momentum u potenciálních uživatelů na zařízeních Android, kteří představují cca 2/3 z celkového globálního počtu 2,3 miliardy smartphonů. Na druhé straně by se nicméně stejně tak mohlo jednat o plán společnosti vyřešit případné počáteční problémy, vyčkat na prvotní reakci trhu a „Droidům“ v průběhu příštího roku představit verzi non plus ultra.
Analytici společnosti PrimStock s.r.o. se pohybují aktivně na
kapitálových trzích již téměř 20 let a patří k prvním z těch na českém
kapitálovém trhu, kteří se začali cíleně zabývat principy obchodování sezónních
spreadových strategií. Společnost PrimStock pro Vás zprostředkuje obchodování
se CFD na komodity, akcie, indexy a obchodování na Forexu, a to na mnoha
významných trzích z celého světa. Obchodujte prostřednictvím špičkové mobilní
či webové platformy kdykoliv chcete, nebo si stáhněte verzi pro Váš počítač.
Své klientele nabízíme plnohodnotný poradenský a vzdělávací servis.
Více na www.primstock.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz