Patria (Patria Finance)
Investice  |  04.11.2016 17:24:10

Summary - Activision Blizzard, Inc., Bayerische Motoren Werke AG, Compagnie Financiere Richemont SA, Commerzbank AG a Starbucks Corp

Evropa:

Bayerische Motoren Werke AG

Německý výrobce automobilů BMW utržil ve třetím čtvrtletí 23,4 mld. EUR (+5 % YoY, tržní konsensus 23,2 mld. EUR). V jádrovém automobilovém segmentu se prodalo 584 tis. kusů (+7 % YoY) se značkou BMW samozřejmě na prvním místě s 493 tis. kusy (+6,4 % YoY). Přidala ale také značka MINI (+11 % na 90 tis. kusů) a Rolls-Royce (+13 % na 940 kusů). Geograficky táhla Čína a Evropa.

Horší zprávy přicházejí ze spodní části výsledovky. Ukazatel EBIT byl na hodnotě 2,4 mld. EUR v souladu s tržním konsensem, zatímco EBIT marže poklesla o 30 bps YoY na 10,5 % (Daimler AG 10,3 %). S blížící se érou elektrických automobilů pravděpodobně dojde k dalšímu snížení profitability. Výroba elektromobilů je co do výše nákladů náročnější, jelikož se ale bude od začátku bojovat o tržní podíl, výrobci si nebudou moci dovolit vysoké marže. Do budoucna můžeme také odhadovat vyšší kapitálové výdaje, které zatlačí na volný peněžní tok, jenž po minulém kvartálu opět sklouzl do červených čísel (266 mil. EUR proti -848 mil. EUR). Chmurné výhledy se ale netýkají hned dalšího kvartálu a akcie BMW se po počátečním poklesu vracejí na 75,2 EUR.

Compagnie Financiere Richemont SA (DIP)

Těžké časy obchodníků s luxusním zbožím neobešly ani Richemont. Tržby se propadly sklouzly o 13 % na 5,09 mld. USD s tržním konsensem stanoveným na 5,04 mld. EUR. Hlavním důvodem propadu je fakt, že hlavním zdrojem tržeb (40 %) jsou hodinky, po nichž globální poptávka celkově klesá. V případě Richemont se tržby z nich plynoucí propadly o 25 % na 2,1 mld. EUR, přičemž prodej ostatních produktů zůstal relativně nezměněn. Geograficky padaly všechny segmenty, nejvíc pak Evropa o 20 % YoY na 1,6 mld. EUR. Prodejci luxusního zboží sázeli na růst čínské poptávky, který se ale v posledním období odmlčel. Čistý zisk na akcii s 50% YoY propadem na 0,95 EUR situaci nezachránil.

Jak si tedy vysvětlit dnešní 5% růst akcií? Důvodem jsou nenadálé změny ve složení vrcholového managementu, kdy byly úplně zrušeny dvě klíčové pozice – CEO (Johann Rupert) a CFO (Gary Saage). Šéfové jednotlivých divizí se teď budou zodpovídat přímo představenstvu, kterého předsedou je Johann Rupert. K reorganizacím došlo také v případě vedení samotných divizí. Do určité míry by se mělo jednat o „generační výměnu“, jež společnosti pomůže lépe cílit na mladé zákazníky, jejichž nákupní aktivita se víc a víc soustřeďuje na internetu a sociálních sítích. Záměr je to jistě dobrý, na druhé straně bez oživení poptávky po hodinkách se Richemont z problémů pravděpodobně nedostane.

Commerzbank AG

Výsledky německé Commerzbank vyvolávají smíšené reakce. Na jednu stranu se z důvodu restrukturalizačních výdajů a nízkým úrokovým mírám propadly zisky do mínusu, na druhou stranu to nebylo tak zlé, jak se čekalo. Čistý zisk na akcii se usadil na -0,23 EUR proti tržnímu konsensu -0,44 EUR. Bance se podařilo předčit také očekávání tržeb (2,4 mld. EUR proti 2,2 mld. EUR). Snižování počtu zaměstnanců v divizi Mittelstandsbank táhlo konsolidovaný provozní zisk (+5 % YoY na 429 mil. EUR) navzdory vyšším nákladům v jiných segmentech. Návratnost kapitálu (ROE) se propadla o 700 bps do záporu a zakotvila na -4 %. Nicméně, co se týče kapitálové přiměřenosti (CET1), tak je banka se svými 11,8 % bezpečně nad doporučenou hranicí 10 %.

Stejně jako v případě Credit Suisse se Commerzbank snaží zeštíhlit svoji korporátní strukturu, která bude v budoucnu sloužit jako dobrý základ, dojde-li k zvýšení úrokových sazeb. Nejisté výsledky se podepsaly na ceně akcií, která celý den kolísá a momentálně je na úrovni 6 EUR (-1,4 %).


USA:

Activision Blizzard, Inc.

Vývojář počítačových her Activision Blizzard příjemně překvapil výsledky za 3Q16. Tržby rostly meziročně o 57 % na 1,63 mld. USD, čímž s přehledem překonaly tržní očekávání stanovená na 1,57 mld. USD. Hnacím motorem bylo úspěšné vydání online hry World of Warcraft: Legion a pokračující úspěch online hry Overwatch. Obě hry se řadí mezi nejrychleji se prodávající tituly v historii herního průmyslu a divize Blizzard díky nim vygenerovala 727 mil. USD (44 % celkových tržeb). Spolu s hráčskou základnou divize Activision, která dosáhla rekordních čísel co do počtu stálých hráčů, a divize King (hry pro mobilní zařízení) se ukazatel monthly-active-users (počet aktivních hráčů v měsíci) dostal na 482 milionů. Čistý zisk na akcii upravený o jednorázové položky vyskočil o 150 % YoY na 0,52 USD (tržní očekávání 0,42 USD).

V dalším čtvrtletí je na plánu zpuštění dalšího dílu populární akční hry Call of Duty: Infinite Warfare a také událost BlizzCon (setkání hráčů pořádané společností), na němž se často představují budoucí herní projekty. Ve spojitosti s dobrými výsledky tohoto čtvrtletí proto došlo ke zvýšení výhledu tržeb ke konci tohoto roku na 6,53 mld. USD z 6,48 mld. USD. Nicméně, s přihlédnutím k blížící se nákupní sezoně byly očekávání trhu vyšší. Problémem je silnější konkurence na trhu spojená s vydáním dlouho očekávaných herních titulů jako Titanfall 2 (studio Electronic Arts) nebo Watch Dogs 2 (studio Ubisoft).

Výsledky Activision Blizzard ukázaly, že i přes klesající hráčskou základnu herní série World of Warcraft, je studio svými inovacemi schopné přilákat nové hráče a nejlepší dny tedy pořád nemá za sebou. Nižší než očekávaný výhled nicméně převážil a akcie Activision Blizzard odepisují 2,5 %.

Starbucks Corp

Řetězec kaváren Starbucks má za sebou také úspěšný kvartál. Konsolidované tržby posílily o 16 % YoY na 5,71 mld. USD (tržní očekávání 5,69 mld. USD). Vyjádřeno v comparable store sales (tržby z obchodů otevřených déle než jeden rok) se jedná o 4% meziroční růst, který táhl zejména region Ameriky (+5 % YoY). Čísla z Ameriky jsou obzvlášť důležitá, jelikož tvoří 70 % tržeb Starbucks. Přesto však doporučujeme do budoucna ostražitost. Růst comparable store sales zpomalil meziročně o 500 bps a negativní vývoj můžeme pozorovat také v počtu obsloužených zákazníků (-500 bps na -1% YoY). Důvodem by mohla být změna systému oceňování stálých zákazníků. Původní systém stál na počtu transakcí, zatímco dnes stojí na množství utracených peněz, což dle některých zvýšilo ceny. Tomu by nasvědčoval také nárůst průměrné výše útraty o 100 bps na 6 % YoY. Výstrahou zůstává také ochlazení amerického restauračního byznysu. V příští výsledkové sezoně bude vývoj těchto metrik velice důležitý. Po otevření trhů akcie Starbucks posilují o více než 2 %.

 

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688