Pojišťovny často krátí pojistné plnění
Pojišťovny samy krácení pojistného plnění nepopírají. Obvykle
však mají připravené argumenty, podle kterých je krácení v daném případě v
naprostém pořádku. Nejčastěji argumentují tím, že by se poškozený proplacením
plných nákladů na nové díly obohatil, protože bourané díly byly starší, a tudíž
méně hodnotné. Operují při tom s pojmy jako amortizace a odkazují na paragrafy,
které jsou pro laika naprosto nesrozumitelné. Jejich obhajoba je však zcela neopodstatněná.
Výměnou starých dílů za nové by skutečně ke zhodnocení vozidla mohlo dojít,
musí se však brát v potaz fakt, že bourané vozidlo na trhy vždy ztrácí
svou hodnotu, o neopodstatněném obohacení tedy nemůže být řeč.
Pojišťovny však přicházejí i s dalšími argumenty, proč
svým klientům vyplatili méně peněz. Někdy se jim nelíbí oprava staršího vozu v
autorizovaném servisu, jindy zase naopak vyžadují opravu pouze v jedné ze
značkových smluvních autoopraven. Soudy naštěstí tyto argumenty neuznávají, což
potvrdil i verdikt Ústavního soudu z roku 2007: Rozsah náhrady škody musí zohlednit výši všech nutných prostředků,
které poškozený byl nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu, v
daném případě opravě vozidla tak, aby bylo z technického hlediska stejně
provozuschopné jako před škodnou událostí. Pokud to není možné jinak než za
použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala k
odstranění následků škodné události. Povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci
do původního stavu nelze přenášet na poškozeného a neodůvodněně jej
znevýhodňovat oproti škůdci. Řidiči, kteří se rozhodnou proti praktikám
pojišťoven bránit, tak mají dobré vyhlídky na úspěch
Stávají se i situace, kdy pojišťovny pojistné plnění zcela
zamítnout. U povinného či havarijního pojištění pak argumentují například tím,
že se nehoda nestala tak, jak řidiči popisují, či že se oba subjekty znají,
tudíž je podezření na pojistný podvod. V mnoha případech však na svá tvrzení
nemají dostatek nebo dokonce žádné důkazy. Z těchto důvodů, ať už se jedná
o zamítnutí či krácení pojistného plnění, je vhodné se proti rozhodnutí
pojišťovny bránit.
Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na www.vasenaroky.cz.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz