Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Podnikání  |  20.10.2014 13:07:30, aktualizováno 16:11:45

Požadavky mladých na zaměstnavatele se výrazně zvyšují

 

Mladá generace finančních profesionálů je ochotna pracovat maximálně 12 hodin přesčasů za měsíc, a navíc požaduje možnost práce z domova, dostatečný profesní rozvoj a odpovídající finanční ohodnocení

 

Podle nového průzkumu mezinárodní Asociace certifikovaných účetních (ACCA) mezi zaměstnavateli a mladými talenty ve finanční profesi (rok narození
19801991) pozoruje zvýšené požadavky zaměstnanců z řad generace Y na
39 procent společností. 59 procent z těchto společností se přitom požadavkům
a představám mladých přizpůsobuje, zbylých 41 procent je neakceptuje.
21 procent všech dotazovaných zaměstnavatelů navíc uvedlo, že jsou ochotni talentovaným zaměstnancům nabídnout nadstandardní finanční podmínky, aby si je ve firmě udrželi.

 

Jak z průzkumu dále vyplynulo, zástupci generace Y u zaměstnavatelů hledají nejčastěji odpovídající finanční ohodnocení a možnost profesního rozvoje. Tzv.
work-life balance, nebo-li sladění pracovního a osobního života, hraje pro generaci Y rovněž důležitou roli. Naopak nefinanční benefity nebo image značky jsou považovány za méně důležité.

Zaměstnavatelé si u generace Y nejvíce cení flexibility a ochoty učit se novým věcem a jazykové vybavenosti. Znalosti IT a ochota pracovat přesčas, vyžaduje-li to daná situace, jsou rovněž považovány za významný faktor. Oproti tomu odborné znalosti nebo prezentační a komunikační vybavenost zaměstnavatelé od mladé generace neočekávají.

„Všeobecně platí požadavek na vyšší odborné znalosti a lepší připravenost absolventů na praxi, jak však průzkum ukázal, společnosti tuto vybavenost od svých zaměstnanců spíše neočekávají. Lze si to vysvětlit i tak, že firmy jsou dnes smířeny s realitou
a počítají s tím, že současný vzdělávací systém bohužel absolventy pro praxi dostatečně nevybaví“,
 říká Kateřina Benešová, ředitelka ACCA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Z průzkumu dále vyplynulo, že na 79 procent dotázaných zaměstnanců z generace Y plánuje do tří let změnit svoji stávající pracovní pozici, přitom změnu svého stávajícího zaměstnavatele plánuje do tří let pouze 52 procent respondentů. Více než pět let plánuje ve firmách setrvat 29 procent dotázané populace generace Y. Může se tedy zdát, že firmy mají o loajální zaměstnance postaráno, v celkovém pohledu se však stále jedná o velmi vysoké procento odchodů zaměstnanců.

Mezi nejdůležitější faktory, které generaci Y motivují zůstat u jednoho zaměstnavatele, patří dle respondentů profesní rozvoj a možnost dalšího vzdělávání, odpovídající finanční ohodnocení a jako třetí v pořadí zajímavé pracovní výzvy
a uspokojivá pracovní náplň. Jak z průzkumu dále vyplývá, shodují se tyto požadavky s nabídkou na straně zaměstnavatelů, kteří dále nabízí možnost práce
v mezinárodním týmu nebo dobré vztahy s kolegy a pracovní morálku v týmu. Co se dalšího vzdělávání týče, má generace Y největší zájem o prohlubování odborných znalostí z oboru, posílení prezentačních a komunikačních dovedností (soft skills) a o profesní rozvoj v oblasti leadership.

Jak průzkum dále ukázal, 99 procent zaměstnanců z generace Y pracuje přesčas – nejčastěji zůstávají déle v kanceláři nebo pracují večer z domova. 23 procent zaměstnanců má přitom snahu přesčas nepracovat. Za přiměřený počet přesčasů považuje 60 procent zaměstnavatelů 6–12 hodin za měsíc, podle průzkumu však
u více jak poloviny zaměstnanců přesahuje měsíční počet přesčasů 12 hodin měsíčně a téměř každý druhý z nich pracuje přesčas více než 20 hodin za měsíc. 34 procent všech dotázaných zaměstnanců si přitom myslí, že je přiměřené pracovat přesčas maximálně 6–12 hodin měsíčně.

Práci z domova nabízí 74 procent dotázaných zaměstnavatelů, zbylých 26 procent firem možnost home office neumožňuje. Zaměstnanci z generace Y pracují z domova nejčastěji jeden až dva dny měsíčně, rádi by však v home office pracovali více –
76 procent respondentů uvedlo, že by chtěli z domova pracovat minimálně tři dny v měsíci. 33 procent zaměstnanců dále uvedlo, že z domova nepracuje nikdy, ale
93 procent z nich by rádo pracovalo alespoň někdy.

Průzkumu se zúčastnilo 328 zaměstnanců z generace Y (ročníky narození
19801991) a 38 zaměstnavatelů z České a Slovenské republiky a byli v něm zastoupeni finanční profesionálové napříč odvětvími.

 

 

 

       


 

Daniela Paličková

Senior Consultant, Weber Shandwick     

KateřinaBenešová
Ředitelka ACCA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko

 

 

 

O ACCA:

ACCA (Asociace certifikovaných účetních) je globální organizace sdružující profesionální účetní se 170 000 členy a 436 000 studenty ve 180 zemích celého světa. Snažíme se nabízet prvotřídní kvalifikaci relevantní pro naše odvětví pracovitým, schopným a ctižádostivým lidem po celém světě, kteří usilují o uspokojivou kariéru v účetnictví, financích a managementu.

Pracujeme prostřednictvím sítě více než 91 kanceláří a center a s více než 8 500 schválenými zaměstnavateli po celém světě, kteří svým zaměstnancům poskytují vysoký standard v učení a rozvoji.

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688