Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Akcie v ČR  |  27.08.2014 09:42:52

PLG zvýšily v prvním pololetí ziskovost o 30,3 % na 121,2 mil. Kč

 

Pivovary Lobkowicz Group, a.s., která je čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu a sestává se ze sedmi regionálních pivovarů (Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora) oznamuje své výsledky hospodaření za 1. pololetí 2014. Společnost dokázala ve jmenovaném období zvýšit svojí ziskovost o 30,3 % na 121,2 milionu . Podařilo se posílit prodej jak na domácím trhu, tak i v zahraničí, přičemž se zvýšil i výnos na hektolitr piva. 

 

Celkové konsolidované tržby v prvním pololetí roku 2014 meziročně vzrostly o 3,6 % na 577,7 milionu .  Samotné tržby z prodeje piva meziročně vzrostly o 5,8 % na 551,1 milionu , a to jak v prodejích do klíčových řetězců, kde celkové tržby vzrostly o 13,2 % na 183 miliony , tak i v prodeji na nezávislém trhu (pohostinství a restaurace), kde se tržby zvýšily o 2,5 % a dosáhly úrovně 368,1 milionu . Nárůst v tržbách je tvořen jak růstem prodejů, tak i realizovanou vyšší cenou za prodaný hektolitr.

 

Zisk před úroky, daněmi a odpisy - EBITDA - očištěná o jednorázové položky prodeje aktiv v loňském roce a náklady na IPO činila za prvních šest měsíců letošního roku 121,2 milionu a meziročně vzrostla o 30,3 %.

 

 Dosažené výsledky hospodaření za první pololetí 2014 potvrzují naší dobrou pozici na vysoce konkurenčním trhu pivaČeské republice. Ukazuje se, že zaměření našich pivovarů na vaření poctivého piva řemeslným způsobem (tzv. „craft beer“) se vyplácí a konzumenti to oceňují. Daří se nám posilovat prodeje na domácím trhu a díky našemu většímu zaměření na podporu exportu i na zahraničních trzích. Dokázali jsme zvýšit i výnos na hektolitr piva, což se pozitivně projevilo na naší provozní ziskovosti. Jsme rádi, že našim akcionářům můžeme dodat dobré výsledky a to i za náročné první pololetí letošního roku, kdy jsme se zcela soustředili na uvedení akcií naši společnosti na pražskou burzu,“ řekl Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva.

 

Na růstu tržeb do pohostinství a restaurací se podílely nejvýznamněji značky Lobkowicz a Klášter, které současně posílily i svojí cenu za prodaný hektolitr. Současně docházelo k dalšímu přesunu spotřeby z výčepních piv na ležáky. U 12 % piv jde i o významné posilování tržby na hektolitr a pokračující expanzi prémiového piva Lobkowicz.

 

Provozní zisk (EBIT) za prvních šest měsíců dosáhl výše 28,9 milionu a zvýšil se oproti prvním šesti měsícům loňského roku o 9,4 % a to vlivem lepší provozní výkonnosti v oblasti prodeje a řízení nákladů.

 

Pivovary Lobkowicz Group, a.s. v květnu letošního roku úspěšně vstoupily na pražskou burzu, kde se v současné době obchoduje přibližně 21 % akcií firmy.

 

 

 

 

Pivovary Lobkowicz Group, a.s.

 Renata Melíšková, tisková mluvčí 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Výsledky firem - tržby, zisk






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688